lördag 3 oktober 2009

Regn, blåst och deppigt!!

Det är ju fanken vad vädret kan ställa till det med ens humör! Så fort det blir regn och rusk så blir man bara deppig och har inte lust med ett skit.

En ensam skön morgon eftersom Adde gav sig iväg till jobbet tidigt. Då sitter man här och njuter av kaffe, tidning och frukost! Men sen när man ser detta jä-la väder mår jag inte bra! Känner mig ensam och uttråkad! Och vad ska man bara hitta på?

Gick upp en sväng till Agnes, frågade om vi skulle göra nåt, men inte, gick hem, putsade köksfönstret på insidan och bytte gardin. DÅ är man uttråkad! Letar saker att göra! Satt sen på datorn och letade upp lite fakta om Australiensiska “convicts” på 1700-talet till min engelskaläxa och sen gick jag upp till Agnes igen. Mamma och Arne kom dit och Arne skulle hjälpa till med att sätta upp lite elektriska medikamenter. Var hungrig och ville bara gå upp till outleten och inta en stadig buffe. . .och som genom ett trollslag ringer Mia och undrar om jag ska med till outleten och käka! Sagt och gjort upp och åt med Mia och Ann, fikade och hade det gott.

Och. . . . just det, varför skriver jag så mycket om mitt före detta liv? Och om mitt X? Och varför har jag en blogg? Jo, för att skriva av mig, eller? Så lätt avklarat är det!! E jag tjatig eller?

Upp sen till Agnes, fortfarande fick jag inte göra nåt, gick hem och la mig med en bok. . .och somnade sött i soffefan!” Sov sen till 18.00, gick upp till Agnes igen, lämnade mitt hem med cirka 60 värmeljus!! Lite spänning i tillvaron, kanske! Matade min lille Liam och när väl Simon kom hem från jobbet kunde vi avnjuta lite Whiskey, titta på TV och sluddra lite. Hej och hå, är man singel gör man VAD man vill, NÄR som helst! Gött mos!

Nu är klockan snart 23.30 och det är ovanligt för gamla mormor att vara uppe så här länge! I smånna fyllan och villan blir man smått sentimental, men det gööö inget, och vem har ont utav det? Bara jag!!

Kolla in min nya fina bloggpresentation! Den har Agnes gjort! Hon är super på att fixa sånt och faktiskt inte så dyr heller! Varför inte anlita henne till det? Och hon älskar det!!

Naighty, naihgty, Imorgon e en annnan dag! Fyll den klokt, Anneli!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: