söndag 4 oktober 2009

Jösses, detta väder!

En lugn skön morgon, där allt tog sin lilla tid. Började tvätta, körde sen upp med en attans massa pantflaskor. Vi dricker rätt mycket i det här huset, iallafall läsk, sockerfri sådan, lite nyttiga i alla fall.

Morsan ringde och bad mig köra ner? till Broakulla, vet inte vad det gått för spök i den här familjen, men nu rensas det till höger och vänster. Idag var det dags för dem att rensa ut sin bokhylla så jag fick väl med mig en 30-40 böcker hem, gött att ha i vintermörkret. Vi fikade lite och sen var det bara till att dra hem igen, till mina läxböcker, tvätt och bokstapling i hyllan.

På tal om spök, så har det verkligen gjort det i min lägenhet i helgen! Antagligen har jag spikat för dåligt eller klampar väl grannarna uppe för mycket i sitt golv – mitt tak! I fredagskväll vid halv 12 ramlade en gipstavla ner från väggen i sovrummet och när jag steg upp idag låg det 2 plåttavlor på golvet i hallen. Spooky!!

Var uppe vid 5-tiden och pussade lite på lille Liam, men han var inte upplagd för någon som helst mormor! Han åt och var lite grinig, så det fick bli sängen för hans del.

Körde sen upp till Lessebo och hämtade Mia och Ann. Körde ut till skogen, utåt Påryd där vi skulle på “fullmånes seans” hos Bettan. Och den första som fick kontakt det var jag, från andevärlden, alltså!

“Jag går fortfarande genom min tunnel, men i handen har jag ett litet barn som följer mig på vägen! Det är han som ska hjälpa mig fram till ljuset, ljuset syns i tunnelens slut och framåt mars känner du mer livsglädje än på länge. Då löser sig allt!” (Liam och jag!)

Jaha, oktober, november, december, januari, februari och mars, ett halvår kvar!! Trodde jag var klar och att allt skulle komma nu, men tydligen inte! TÅLAMOD!

Hemma vid halv 10, snackade med Adde, satte på en balja kaffe och tog några skorpor. Blogga och sen e de natta igen!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: