fredag 9 oktober 2009

Fulltankad fredag

En härlig solig morgon att ren bädda på, får ju fint besök imorgon, och äntligen orkade jag även stoppa med mina täcken som jag inte använt på heeela sommaren! Skulle sen tvätta och då hittar jag varken tvättmedel eller sköljmedel, letade runt som en galning både uppe och i tvättstugan, ah det blev till att sno (låna) lite av grannarna. Var och handlade och glömde givetvis hälften, åt, plockade lite i skåpen och vek ihop min tvätt. Blev som vanligt attans slö när jag ätit, så jag la mig och läste några kapitel, tänkte sova en stund, men då for arbetsnarkomanen i mig! Fanken heller! Ligga här och sova när det är så vackert väder? Tog istället och putsade mina fönster på ut och insidan och äntligen ringde då Agnes! Upp och gosade med Liam och när han somnat, så passade Agnes på att klippa mig lite. Vacker som en dag! Tack för det gumsan! Berättade för Agnes om mitt försvunna tvättmedel, –Jamen det är ju här. . säger hon. Och hur skulle jag kunna veta det? Min son hade bett Agnes tvätta en maskin åt honom?. . . så där fick jag svaret på mitt mysterium.

Hem och väckte Adde som sov och beställde mat från Pizzan, man är lat på fredagen, fast å andra sidan. . .är inte vi arbetslösa det?

Ska nu skura min soffa med min underbara maskin ifrån TV-shop, mycket hundtassar i soffan trots att man ingen hund har längre. Och ikväll upp till Folkets hus, där Ted Åström ska tolka Jonny Cash! Blir antagligen väldans trevligt!

Har förresten pratat med mitt underbara medium, Birgitta idag. –Du fattar inte din framtid, säger hon! –Fan, vad pengar det kommer in i ditt liv, och vilken man, du fattar inte!! Jag e redo! I´l catch! Give it to me, baby,aha aha!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Lyssna på Birgitta du. Den som väntar på något gott.....Hoppas du får en kul kväll. Kram,kram!!

Lantligt i stan sa...

Åh vad glad jag blev när jag såg att jag vunnit andra pris i din tävling! Lavendelstöveln var ju så vacker! Tack snälla du! Jag har mailat min adress. Ha en trevlig helg!
Stor kram Anki

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: