fredag 30 oktober 2009

Fredagsmorgonens fundering

Trodde att när man blir äldre så sover man mindre, gör  jag inte, såvida jag somnar. Har jag inte “my preeecious” tar det hur lång tid som helst för mig att somna men antar att jag även skulle behöva “riktiga” sömntabletter också. Har en ful ovana att alltid vakna när första elefanten i mitt tak kommer hem cirka 22.30 och nästa kommer 01.30. På lördagsnätterna kan elefanterna även dyka upp vid 02.30. Antagligen är jag väldigt känslig eller också är detta gamla hus väldigt lyhört, och det är det, för i fredags spelade jag ganska hög musik vid halv 7 på kvällen och då började min granntant att bunka i väggen!! Hon tycker inte om den där bunka-bunka musiken! Nä, men dragspel låter väl inte illa? Och hennes TV som har högsta prioritet när det gäller ljudet!

Men sen. . .när jag väl somnat, då kan jag sova en 9-11 timmar på raken. Synd att sova bort sitt liv, egentligen, nu när det börjar bli kuuul!!

Krämpor är också något man får dras med, ont här och ont där. Lite åldersnoja blev det allt när jag fick köpa min första dosett för att hålla reda på alla mina olika tabletter, annars kan jag väl  påstå att jag känner mig både ungdomlig och fräsch (i mina ögon räknat).

Min son är tydligen alltid van att antingen se mig deppad, nere eller tjurig. Det har tydligen blivit en vana för honom för råkar jag nu vara sprallig och glad nån da´eller kväll, så tror han att jag är full: Nu är det bevisat, får väl gå lite smålullig för jämnan då!

Livet är trots allt härligt, måste bara se till att ha det roligt och att tänka positiv, se glädjen i allt, även det minsta!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: