torsdag 1 oktober 2009

Hösten och julen snart här!!

När jag vaknade vid 6 idag var det fruktat mörkt och kallt! Nu e det höst och snart jul och varför jag påstår det är väl att de idag, redan har börjat sätta upp julstjärnorna i gatlyktorna. Julen är tidig i Kosta nuförtiden! Får en att börja tänka på dopp i grytan och köttbullar, alla julklappar som ska inhandlas! Visst fanken, kanske är på tiden att sätta in sina trädgårdsmöbler först, eller?

Har som vanligt gått i skolan i dag som på alla andra torsdagar, körde sen hem och satte upp min förbaskat snygga kryddhylla och min nysprejade fläkt i silverfärg!! Aj, aj,  jag kan jag!!

Var uppe en sväng hos Simon och hade sån tur att lille Liam vaknade precis lagom så att jag fick gosa med honom lite. Att man bara kan älska ett sånt litet människobarn så mycket!! Tack Agnes och Simon för honom, fast å andra sidan, hade inte ni blivit gjorda. . . .

Adde och jag körde sen upp (ner?, har fortfarande inte kartan i huvudet) till Broakulla till mamma och Arne där vi blev bjudna på Rotmos!! Det är nog bland det bästa jag vet. . sen låg man på soffan päsig och trött. . .tills banantårtan kom fram och då började vi om igen!

Körde sen hem och kopplade i den nya CD:n jag fått av Simon, med bautahögtalare! Vilket ljud, jösses! Har man lust? Kanske man kan få grannarna att flytta också!!

Började sen att dona ute på verandan, dags att plocka bort lite grejor som ska in på vinterförvaring, men det var så attans kallt så det är bara till att fortsätta imorgon.

Ja, nu förväntar ni väl Er att jag ska skriva att kvällens höjdpunkt snart börjar, men se där är jag märklig, igen, inte så kul med Idol längre. Roligare i början. . .och redan nu så kan jag väl säga att jag tror att Erik vinner! Eller?

1 kommentarer:

En Mölnbobos Liv sa...

Kolla din mail, du bör ha fått ett från mig. Du vann nämligen en av mina tävlingar

Kika gärna in på min blogg då jag har två nya igång

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: