tisdag 1 september 2009

Tisdagar i mitt hjärta

Sant men märkligt, men tisdagen är den dag som det händer mest på i mitt liv! Vi börjar från början:

Vaknade vid halv 9, hämtade tidningen och satt ute och läste eftersom morgonen var väldigt varm. Lagade frukost och idag steg hon faktiskt upp första gången jag sa till henne, kanske för att jag sjöng en trudilutt. Satt sen ute och drack kaffe och njöt av morgonen. Vi duschade och Dessi packade ihop alla sina pinaler som. . .tog. . .tid. Men till sist kom vi iväg! Dessi var inne och sa hej då till adde, var på minuten, tankade och stannade till hos “Margaretas” i Hovmantorp på väg in till stan. Jag fick två väldoftande tvålar av Dessi och själv köpte jag lite smågrejor.

Ja, nu hade ju min käre vän ingen bussbiljett då, så det blev lite krångel med att ringa bussbolaget och givetvis blev det dyrare. Vid halv 2 mötte vi upp Anette och Jonna för en fika och för att Anette och Dessi inte träffats på 17 år! Satt vid Växjösjön och fikade i det vackra vädret, för Dessi ville absolut sitta där eftersom det var vackert väder, men vädret luras ibland, vinden var stark och då plötsligt var det för kallt! Fick henne dock att sitta kvar, utan jacka och försöka njuta. Hade en härlig timme på oss innan jag fick skjutsa Dessi till bussen som avgick 14.45 mot Stockholm C.

Jag körde vidare mot ÖB där jag inhandlade lite slippapper och mer rep, körde hemåt, stannade till på järnaffären och in på macken för att köpa olja till bilen, min lille vän dricker mycket av den varan, gammal och sliten!

Hem och packade upp, började slipa på dörrarna och sen kom Marie i Lenhovda. Hon hade med sig god macka, kaka och så fick jag en bok av henne. Vet fortfarande inte varför jag har förtjänat denna underbara människa!

Nåväl, ner i källaren igen och slipade klart mina dörrar och jädrans i mig vad grannt det blir! Har nu bara inoljningen kvar och en evig väntan på att Arne ska komma hit och såga dem åt mig!

Har köpt en bok också om “numerologi” av Glynis McCants, mycket intressant! Handlar om att man kan räkna ut sin livsväg genom namn, år och födelsedag, och det stämmer! Jösses! Ännu en bok att rekommendera!!

Ja, mycket att göra och ingen och skicka, lika bra att ta tag i det själv! Mycket att göra innan sängdags!!

1 kommentarer:

Anette J sa...

Tack för den trevliga stunden...Jonna tyckte också att det var jätteroligt ...Vi hörs Kram Anette

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: