söndag 20 september 2009

Söndagen längre än andra?

Jo, det vete i tusan om det inte är så, känns alltid längre söndagen.

Sov till 9 idag, fixade till mig och gick än en gång upp till lägenheten. Målade klart möblerna Agnes hade börjat på och bar upp hyllorna.

Hem och drack 11 kaffe, dammsög och duschade. Tog mig sen en promenad i det underbara vädret och gick även till outleten för att äta middag. Träffade Mia och Ann och vi satt i solen och bara njöt av vädret, snackade och tog en glass. Var även inne och kollade på Ittala men köpte ingenting idag, väldans ståndaktigt tycker jag bestämt.

Hem och klädde om och gick upp till lägenheten igen. Jag putsade av deras fönster och mitt i allt kom Agnes och Simon upp. Fick gosa med min gullebulle och det var längesen sist! Gick där och pulade lite och snackade.

Jag hade fel igår, är inte manodepressiv, har bara en släng av den. Läste i PS, en tidning jag prenumererar på, om en tjej som led av “borderline” och det låter bestämt mer som jag. Hennes symptom var:

- Har svårt för att sova, vid depression sover för mycket.

- Negativ självbild, dåligt självförtroende och osäkerhet i umgänget med andra.

- Självskadebeteenden(svälter mig själv vid depression), missbruk(nej) och ångest

- Kort stubin(beror nog mer på diabetesen)

- Rädsla för att bli övergiven eller lämnad (stämmer precis även om det är jag som lämnar)

Det är tur att det finns tidningar så att man kan ställa sin egen diagnos, visste inte ens om att det fanns något som hette “borderline”, men det var ju i 08-området de kom på det!

Ja, så gick den här dagen också! Får väl ta och plugga lite Engelska nu innan läggdags! Hasta la vista!

1 kommentarer:

diana sa...

Har du haft en fin helg? Jag har fått hem några av våra första saker till bebisen i magen, åh så sött!! Känns så verkligt nu när man har små bebiskläder att titta på! =) Kram

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: