onsdag 9 september 2009

Äntligen sänggavlar

En stressad morgon, gjorde i ordning mina hyllor jag ska ha ute, rev upp hela sängen och tvättade och vädrade allt. Sscchh, här är tjuvar i farten! Granntanten tänkte sno mitt överkast jag hängt ut för vädring! Hon trodde det var hennes överkast, men den enkla förklaringen är att hon inget överkast har, hon har bäddsoffa! Nu var jag smått elak igen. . .

Har pluggat på min berättelse som jag ska ha prov på imorgon, har läst ett grekiskt drama som var väldigt tråkigt att läsa på grund av hur det är skrivet, fattar ingenting!

Vid halv 4 kom Agnes och Simon med Liam igen. Var ute och gick så att han somnade en stund i vagnen. Passade på att kolla med måleriet i lägenheten och det blir väldans snyggt! Vid halv 6 kom morsan och Arne, äntligen skulle mina sänggavlar upp! Råkade få en dörr på foten, blödde och attans ont gjorde det, men det går väl om tills jag gifter mig! (Jag som aldrig varit gift och kommer nog inte att bli heller.)

I vilket fall som. . .så blev det snyggt, tycker jag i alla fall och Arne gjorde ett bra jobb! Tack för det, ja! Nu ska jag bara ha en hylla också och ett par lampor i hyllan, sen är jag helnöjd, sätter ut en bild på bloggen sen när allt är klart.

Gullebullen sover i sin vagn och gänget målar fortfarande. Det är ju fotboll på TV:n men det intresserar mig föga eftersom det knappast gagnar världsproblemen! Tittar hellre på Idol, det blir man ju iallafall glad av! Lite lagom pinsamt ibland och det är ju kul!

Sen e det natta igen. . .och då sover jag gott i min “nya” säng! Tack för idag!

2 kommentarer:

Simon sa...

Då ska du se va snyggt Liams rum blir.

Anonym sa...

Det beror på färg Simon, Färg!! Vackra härliga färger!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: