fredag 4 september 2009

Äntligen

Har idag varit uppe på mitt gamla jobb och hälsat på. Jag träffade Challan, Nettan, Birgitta, Åsa och Mia. Kan väl inte påstå att jag saknar mitt jobb längre, snarare mina arbetskamrater. Stämningen är väl inte tipp topp längre och det kan man ju förstå. Tråkigt att det blivit som det blivit. Var även och hämtade nycklarna till Agnes och Simons lägenhet, äntligen! De skulle ju ha flyttat in 1a september men på grund av en märklig uthyrare så har allt blivit försenat, skulle även få allt målat men nu plötsligt ska de måla allt själva!

Fick idag ett jättesnyggt fisknät av Mia och en massa flöten! Så snart kan jag sitta på min fina båtinspirerade veranda och fiska, mysigt! Synd bara att sommaren strax är slut!

Agnes, Simon och lille Liam kom vid halv 3 med god fika, sen var det dags för dem att börja spackla i lägenheten. Liam behöll jag hos mig och efter mat sov han i 1,5 timme. Lagade middag till oss och Simon fick sin personliga önskan, Flygande Jakob. Efter disk och en Whiskey stack de upp till lägenheten igen och jag fortsatte gulla med gullebullen.

Min far i Vislanda skickade sms idag om att ambulansen skulle hämta honom igen, har som sagt också hjärtfel och KOL, trots att han inte röker! Märk väl! Bad honom höra av sig men har än inte hört ett ljud, lite orolig faktiskt, känns oroväckande och han är ju inte precis gammal heller, snart 66 år.

Adde och Mike stack till pizzan nyss, gullebullen sover och Agnes och Simon spacklar och här sitter jag. Får väl se när de kommer tillbaka, tänkte lägga mig tidigt ikväll eftersom Adde och jag ska sticka till Öland tidigt imorgon. Härligt, något man ser fram emot och jag bara älskar det stället. O när ja vinner mina 7 miljoner. . . . då är det jag som köper en stuga på avlånga ön! Man ska ju önska och hoppas och tro att allt löser sig!! Positivt tänkande!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: