måndag 31 augusti 2009

Outleten

Råkade vakna idag av en väckarklocka jag inte ställt sen i julas eftersom jag alltid använder mobilen. Igår stängde jag av mobilen för att jag skulle sova ut, men “någon” hade tydligen ont av att jag tänkte sova länge så därför ringde den, inte en men två gånger, mycket märkligt!!

I vilket fall så somnade hon gott av mitt piller igår, somnade på rygg snarkandes, och vem var det som somnade sist?

Steg iallafall upp, fixade frukost och väckte henne vid kvart i 9. . . .inte ett liv. . . stånkade lite. . .tjugo över 9, då äntligen vaknade Dessi. Då var jag redan färdigäten och var inne på disken. Vi duschade och stack sen till outleten, efter att Dessi bara skulle sy sina brallor och ringa en massa samtal, sen kom vi iväg. “Ska bara. . . “

Gick runt och kollade på allt, ja, kläderna iallafall och Dessi gjorde FYND! Tröjor för 20 spänn styck och tandkräm. Sprang på pappa och Lucja och de tänkte också äta där som vi, Agnes, Simon och Lille Liam mötte upp också. Skulle sen gå hem, men Dessi skulle “bara”, eftersom hon hittade jeans för 100 kronor paret. . .

Till sist kunde vi gå hem, slängde in grejorna och körde sen runt i Kosta för Dessi ville ta kort på alla charmiga hus, sen fortsatte vi till Broakulla. Var inne hos mamma och Arne och fikade, var inne hos Agnes och Simon och gav Liam sin kvällsgröt och busade med honom lite. Drog hemåt vid halv 8 och tog en macka och Dessi mannekängade med alla sina fynd, även provade hon de kläder hon köpt till Khaled, mycket vackert! Och han kommer att bli än vackrare, fast det är han ju redan!

Ska ta det lite lugnt ikväll, snacka och mysa och sen. . . . trycker vi i henne ett piller till! Hej hopp!!

3 kommentarer:

Agnes sa...

Vad löjlig tant är:)

Jennilie sa...

Sv: Okej, toppen =)
Good luck.
Tack detsamma =)

Anonym sa...

Heej :)
Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.
Kanske något som just du skulle vilja vinna
eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.

Kika in på länken och var gärna med:)
http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html

Kramar //M

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: