fredag 18 september 2009

Speedad dag!

Upp vid 7 idag för att jag skulle möta upp Telia som skulle koppla in Agnes och Simons telefon. Passade på att måla upp sista färgen, men inte klart.

Vid halv 11 kom morsan och Ritha hit och fikade, bjöd också på en liten hutt! Sen var det ner med huvudet i böckerna en stund och när jag tröttnat på det så blev det till att rengöra trappen jag målat.

Var idag ute o snackade med granntanten och jag frågade om jag skulle plocka lite plommon till henne. Jodå det tyckte hon ju, förklaringen till det var att först hade hon köpt ett äppelträd som dog, och sen ett plommonträd som dog. Men detta har ju gett frukt! Plockade en stor påse och gav henne och sen for fan i mig, som vanligt. . . .bad om ursäkt för jag plockat och sen undrade jag om det var tacken för att man ställer upp, usch så elak! Sa till henne att jag kunde plocka mer om hon ville ha, där finns så du kan göra marmelad också, det diiignar av dem! Framåt eftermiddagen gick jag förbi och påsen låg på samma ställe orörd! Vadå lust och gå in och säga: smaka då för h-te!!!

Vid 3-tiden kom Agnes med bilen full av prylar och sen hämtade hon mer färg. Vi målade faktiskt klart allt!! Endast två små tak kvar som Simon får ta när han piggnar till och det snarast förhoppningsvis!

Sen upp till Coop och handlade lite gott till kvällen. . . .pyttipanna blev det. . .ingen fredagsmat kanske, men jag gillar det!

Har precis snackat med min gode vän Inger i Emmaboda och vi bestämde en helg då vi bara måste träffas och hinka vin! Fanken, tiden bara går och går, hinner ju ingenting! Tycker man, men ändå har man fullt upp jämt.

Ska nu ta mig en stadig Whiskey och göra sonen sällskap till Idol. En sak vet jag bestämt! Han lämnar soffan när jag kommer! Skönt med egen kuppé!

2 kommentarer:

Anette J sa...

Vaddå hinner inget...du hinner ju massor varje dag :)Ha en trevlig helg <3 Anette J

Carolina sa...

Hej,

Du har deltagit i en av mina tävlingar och vinnaren är nu utsedd.
Vinnaren publiceras här:
http://www.carolina1979.se/?p=1137

Har du inte vunnit är du välkommen att delta i nästa tävling som kommer inom kort.
Många kramar Carolina

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: