lördag 19 september 2009

Lördagsarbete

Precis vad jag trodde igårkväll, hann inte sätta rumpen i soffan, förrän sonen försvann med både boxerkort och datorn!

Idag sov jag ut! Ända till halv 9. Tog en långfrukost och sen stack jag upp och målade 2 hyllor åt Agnes, gick hem och läste lite svenska och tog en dusch! Satte mig sen med böckerna igen och då får jag ett mycket trevligt avbrott i mitt läsande! Mia med låren kom. . en pigg och glad skit och vi snackade och fikade.

Jaha, sen kröp arbetsdjävulen i mig igen, jag tänker ju på min stackars svärson förståss, att han skulle slippa måla taken i lägenheten. Sagt och gjort, upp och målade dem, de 2 hyllorna igen och sen inne under köksvasken. Tog även och torkade av alla golven! Jaha, och vilken snäll svärmor han har då!! Man får ju hoppas att det blir en helkväll på glasbaren för det!

Hem och lagade middag till mig själv eftersom Adde har jobbat hela dagen. Trevligt sällskap med mig själv, berömde kocken och sa till mig själv att jag egentligen är en trevlig människa och tyckte att miljön var förträfflig!

Ibland undrar jag själv om jag är mano-depressiv. Älskar när jag har mycket på gång och blir deppad och funderar när jag inget har att göra. Fast å andra sidan så är det ju då man har all tid att fundera! På det som har varit och det som förhoppningsvis ska komma in i mitt liv! En mörk snygging, med sportbil och en avstyckad gård!! Ha, ha inte fy skam om man säger så!

Ska nu ta mig en liten alkoholbaserad dricka, slappa hela kvällen och inte tänka! Bra va?

3 kommentarer:

Agnes sa...

Tack för hjälpen mamsen! Kramis

Monzza sa...

Nja såg bara någon minut när de visade hans hus såg inne från pool huset skulle inte tackat nej till det stället bara någon annan tog hand om driftskostnaden.
Jag får väl bjuda på en korv med bröd eller liknande som tack för hjälpen ;) får väl se vad det kan bli.

Anette J sa...

Hehe, tycker du är värd en hel helg på glashotellet m full service. Jag blir bjuden på bio i kväll av Jonna o Billy. Trevligt <3 Ha det gött.Kram Anette J

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: