måndag 7 september 2009

Jobbiga dag

Var en tur i Lessebo idag, var ju tvungen att uppsöka arbetsförmedlingen som bara tycker att allt det man gör är bra. Mitt dilemma i allt det här med att läsa är ju om jag inte vet om jag får, för facket alltså! Även det ska dom bestämma! Men anser de att jag ska ta stora lån för att läsa halvtid så tar de fel! Då kan jag lika gärna gå hemma och “drälla” om dom vill det och sen på det ska man väl gå en massa skitkurser för att inte bli nollad. Ja, käre Gud, vilka märkliga regler de har! Och inga jobb fanns det heller! –Sätt upp dig som vikarie, sa hon! Ja, och vilka chanser har man då när det bara dräller om vikarier som vill ha jobb?

Var även inne på apoteket och på Järnaffären och köpte lite mer grejor till dörrarna. Slipade, spikade dit kantlist och oljade in dem! Så nu är han välkommen igen, Arne, för nu vill jag ha upp mina sänggavlar! Vill till IKEA också och köpa en ny hylla att ha ovanför, får väl se om jag hinner det i veckan.

Jag dammsög, lagade middag, rensade bort alla sommarskor och började med min attans svenska! Alldeles för många grekiska gudar, namn, berättelser och författare att hålla reda på, blir precis prillig i knoppen! Halkade ju efter förra veckan och det går absolut inte! Har väl en ca 60 sidor att läsa, man ska läsa en roman som skall behandlas och på torsdag ska jag även göra en uppsats! Fy f..! Meningen med livet, det var temat jag valde, men tror inte att meningen med livet är att ta en massa lån för att läsa upp sina betyg, för att sen gå en attans massa år på yrkesutbildning! Jösses, jag hinner ju bli pensionär!!

Var uppe och hälsade på en 10 minuter hos Agnes och Simon, sen hem och läste igen. Idag är lille Liam hos gammelmormor så att jag fick “min” tid. Börjar känna mig mjuk i skallen nu och sängen lockar. Bara att läsa vidare imorgon!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: