onsdag 2 september 2009

Full rulle

Steg upp vid 8 idag och sen dess har det varit full rulle. Har repat in mina stolpar, tvättat och småplockat hela dagen. Känner mig just nu precis slut, både i kropp och huvud. De säger ju att pensionärer har för lite tid och det stämmer exakt det, eftersom jag själv är arbetslös så har man ändå fullt upp hela dagarna! Känns som jag varken vill, orkar eller hinner med skolan. Har idag valt ut en roman som skall läsas och har även läxa i den grekiska antiken, men ursäkta mig, vill inte!

Adde har varit ledig idag och som tur är fick jag igång honom att städa sitt rum, kanske på tiden eftersom det inte städats sen studenten. Och det behövdes, jag lovar!

Fick ett nytt brev ifrån facket idag där det påmindes om ett arbetsgivarintyg, vadå då? Räcker det inte med att skicka in två och måste de asen skicka ut två påminnelser i veckan? Ringde dit och fick tala med en som inte hade hand om mitt “fall”, då tycker jag att du ska be henne ringa mej då, sa jag! Bättre att få snacka direkt med den som har hand om mina papper än att snacka med andra som varken vet ut eller in. Blir så sat… trött! -Men du har ju varit anställd, sa hon. Nej, jag har sommarjobbat, en period på 8 veckor och sen jobbade jag 5 timmar den 14:e aug då jag hoppade in lite snabbt, men tydligen räckte det för att snurra till det för hela “Metalls” avdelning. Nötter!!

Idag känner jag mig väldigt lättstött, trött och ironisk. Märks säkert utav dem som brukar läsa min blogg. Om man säger det så här Anneli är inte alls på hugget idag utan känner mig bara sur och trött, men imorgon är det en annan dag och då blir det säkert bättre. . .förhoppningsvis!!

Idag har granntanten kommit hem från lasarettet igen och det är ju något positivt iallafall, att hon inte tog den korta vägen hem, menar jag. Får väl försöka vara lite snällare, kanske? Ja, det är tur att det snart är helg! Då kanske, kanske man kan ta det lite lugnt eller rättare sagt måste, annars kanske man går in i väggen, undrar om någon arbetslös någonsin har gjort det? I så fall kanske jag är den förste!! Ha Ha!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: