fredag 11 september 2009

IKEA

Idag stack morsan, Adde och jag till Kalmar och IKEA. Skulle ju köpa en ny hylla till sängen men det råkade slinka med lite annat också i vagnen. På hemvägen stannade vi till på Netto och tog en fika i Madesjö. När vi kom hem till morsan blev det mer kaffe och Adde somnade på soffan, orkar inte med käringagöra.

När vi kom hem så tänkte jag sätta upp de rackarns hyllorna, men efter en liten missberäkning av Arne så gick inte det! o då blev jag tjurig! Ringde Arne och gnällde så nu får han pallra sig hit än en gång. Skrev på facebook att jag behövde en borrmaskin, en såg, långa skruvar och en man, nuuu! Det var tydligen populärt, för många erbjudanden kom, ha ha.

Agnes, Simon och Tobias kom sen hit och käkade pizza som Agnes köpt i Eriksmåla. Tog sen hand om lille Liam som absolut inte ville sova ikväll.  Det skulle gå´s, busas och bajsas!

Satt sen och chattade med en kille som heter Håkan, mycket trevlig!

Till sist somnade han, Liam, och mormor fick se sitt “Idol”.

Måste än en gång rekommendera en bok: “Potensgivarna” av Karin Brunk Holmqvist. Har aldrig nånsin läst nåt så målande och roligt i hela mitt liv! Skrattade högt igår när jag började läsa den och det har nog aldrig hänt i hela mitt liv! (ska vara “ut i vår hage, med Falo isåfall) Köp boken och läs!!

1 kommentarer:

bagerskan sa...

Hej, du har väl inte missat min tävling?
Kram Karin

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: