tisdag 22 september 2009

Presenter trots att det inte är Jul

Idag pluggade jag klart både Engelskan och Svenskan. Tack för det ja!! Virrar ihop do, did och does, men det är säkert den enklaste sak i världen om man bara fattar! Svenskan handlar om en massa franska författare under medeltiden och det är INTE roligt, men nu har jag läst och gjort mina uppgifter i alla fulla fall.

Har sen plockat och smådonat här idag, varit mormor hela eftermiddagen eftersom Agnes, Simon och Adde åkte till IKEA, IDAG IGEN!!! IKEA möbler som är sneskurna och går sönder! Usch!! Liam och jag busade som vanlig, gungade gungstol, gick och han fick middag och välling. En och annan byte på blöja blev det också och en massa gos.

Lagade sen middag till dem tills de kom tillbaka och jag gjorde fläskpannkaka. Inte dumt! Fick en överraskning på köpet!!! En tavla jag kollade upp under semestern på Öland, med Marilyn Monrooe, 1 gånger 1 meter! Helt suverän i mitt vardagsrum!! Det var visst svärsonen som kommit på att jag ville ha den och det tackar jag verkligen för!

Nu har lilla familjen gett sig hemåt och jag bloggar som vanligt! Ikväll är det ju Idol igen och det ser jag fram emot! Har bara min attans långpanna kvar att diska, med gammalt klet på. Varför i hela friden ska den knäklen alltid fastna? Eller bli döbakt?

Nåväl, man är visst älskad av några i alla fall och det värmer!! Även om det inte är av en man! Jo, jag sa en MAN!!! Finns det några såna kvar där ute?

2 kommentarer:

Anette J sa...

Ja visst är det tur att man har sina barn. Även om man bråkar o tjabbar så finns kärleken där. Wunderbar...Ser fram emot den 10:e
Kram Anette J

Therese sa...

Tipsar om min tävling som avgörs på fredag :)

http://tostberg.blogg.se/2009/september/godmorgon-ljuvliga-fredag.html#comment

Ha en trevlig kväll /Therese

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: