torsdag 10 september 2009

Luften gick ur

Givakt 06.00! Tog en lugn och skön morgon innan skoldags idag. Trodde att jag skulle ha prov på min uppsats idag, men ack vad jag sket mig! Den skulle göras hemma och mailas över. Fick se “pretty woman” istället, en film som man sett ett antal gånger, men vid diskussion efteråt så förstod man ju vad en svenskalärare tänkt sig, vad den gick ut på, klass-skillnader, fattig och rik och att den är som en saga. Ja, man kan ju analysera och dela upp det i många molekyler om man vill, och orkar.

Körde sen bort till macken, tog ett bloss med Nino och Anita och snackade lite skit.

Hem, åt och skrev klart min uppsats. Vid halv 3 mötte jag upp Simon vid Outleten för han skulle handla lite på “sporten”, passade på att hälsa på min lille kock också.

Hem och la mig i soffan med en bok men läsningen övergick snart i djup sömn, tills min son kom hem och väckte mig. Stack upp och kollade sen lite när grabbarna målade i lägenheten.

Fattar inte varför jag är så attans trött för! Tror jag skulle kunna sova dygnet runt, kanske efterdyningar på skolarbete, min lilla gullebulle och mitt hemma terapi arbete. Är väl snart dags att ta tag i nåt nytt projekt så man inte slöar till, skulle jag tro. Det är väl då jag mår som bäst! När jag får arbeta med kropp och händer, blir det sen ett resultat också så är det ju helt OK!

Men ikväll blir det lugna puckar, ska återigen titta på Idol och antagligen få sig ett litet flatgarv. Skadeglädje är ju den sanna glädjen sägs det!

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..med chans att vinna presentkort värt 500kr från en finfin barnbutik! Kika gärna in =)

Kram

Agnes sa...

Såg du dom där killarna som var så nervösa? När den lille började lipa och sprang in i dörren höll jag på att DÖÖÖ av skratt! Ho ho ho!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: