måndag 28 september 2009

Tablettmissbrukare? Jag? Inte!

Upp vid 8 idag! Ner i källaren och hämtade resten av tvätten, bäddade, åt en stadig frukost och duschade. Kände mig yr och konstig hela morgonen, konstigt nog och kanske berodde det på de starka värktabletterna jag fick av morsan igår till min stackars arm? Nåväl, skulle klä mig vid halv 10, började kallsvettas som en galning, kände mig som en urlakad tvättsvamp och sen toan nästa! Fick upp hela frukosten och skakade som ett asplöv. Fan, skulle ju vara på Aventus kl 10 och jag orkade inte ens leta upp numret dit. Ringde till Agnes och sa att jag inte vågade ha lille Liam idag, la mig i soffan och sov till halv 2. Kom på att jag måste äta och ta mitt insulin. Gick Ok, målade sen bakgrunden på tre tavlor som Agnes ville ha hjälp med, sen precis slut igen! La mig, somnade och sov tills halv 6 då det ringde på dörren, en gammal kompis ifrån Skruv dök upp och jag kände mig genast piggare! Vi fikade och snackade. Agnes kom ner en sväng för att låna datorn och Adde kom hem från jobbet.

Inger körde hem och jag skjutsade sen upp Adde till Johan. Ja, jösses nu mår jag bra igen. Har varit med om detta en gång innan när jag “råkade” ta för mycket Lepheton och då blev jag också illamående och helt yrslig i hutet. Ja, ja man lär sig nåt nytt varje dag och det är ju så jättebra för mig att hålla på att mixtra när jag har min diabetes! IDIOT!

Nåja, nu är det Idol som gäller och det är ju kul nu när en tjej från Lessebo har kommit fram. Får väl se om jag kan sova nåt i natt, i går natt gick det inget vidare och nu har jag ju nästan sovit bort en hel dag, en hel dag av mitt nya liv! Inte bra! Har även kommit efter i min läxläsning så det blir väl att ta igen det imorgon! En ny dag! Heja heja!!

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Det där har jag oxå varit med om då det gäller Lepheton..ingen trevlig "fylla" :S Men tack o lov gick det över relativt snabbt!

Vill oxå tipsa om en ny tävling hos Tant:

http://uj76.blogspot.com/2009/09/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_28.html

..med chans att vinna 1 presentkort värt 400kr från en finfin barnbutik! Kika gärna in o ha en fortsatt braig kväll =) Kram

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: