onsdag 30 september 2009

Rynkor

Såg mig i spegeln idag och det har hänt märkliga ting med mitt ansikte! Förr var jag ledsen för att jag bara hade en smilgrop på vänster sida, men nu plötsligen har jag två OCH en på högra sidan. Konstigt! Har skinnet veckat sig eller?

Måste ta ett citat ur “mintgodorna” av Karin Brunke Holmqvist som jag bara älskar:

“En del kallar rynkorna kring ögonen för skrattrynkor. Så jäkla roligt har man väl inte haft?

Eller? Under mitt 2008 tror jag att jag log med ögonen. . .ja, vi kan väl säga en två gånger. Det första var väl när Agnes sa att jag skulle bli mormor och det andra var väl. . . . svårt att säga. . . men det var kanske när jag mofinpåverkad efter min operation fick behålla maten!

Många människor lägger på lager med lager med kosmetika för då tror de att de ska se yngre ut, KUL, när det ser minst 10 år äldre ut. Men. . .sen plötsligt får de för sig att inte sminka sig alls och då. . . .kommer det rätta jaget fram och de ser ut som 75. Ha ja! Jag är tvärtom, ser precis ut som mina 47 år och latmasken och jag håller ihop! Ibland orkar jag bara inte ens ta på mig mascara men det är väl då man är som mest naturlig? Men om jag någon gång ska ut på galej, då blir Anneli som förbytt! Klär upp sig till Max och spacklar mig rejält! Tänk då om jag skulle dra hem en man, ett one night stand, som det heter(skulle jag INTE! Man ska inte shoppa kärlek, när man längtar, som han säger Benny Rosenqvist) men tänk då och vakna upp med honom på morgonen, då dilemmat var kvällen innan: tvätta av sminket eller vakna upp med mascara ner till munnen? Hujedamej!!

Jag är trogen! Både mot mig själv och det som varit, och varför? Jo, bli klar känslomässigt med dig själv först innan du kastar dig in i nåt nytt!

Ett citat till av Karin: Männen har det bättre här i världen än kvinnorna, för det första gifter de sig senare och för det andra så dör de tidigare!! Ha ha!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: