torsdag 17 september 2009

Klokare än vacker?

Inte så attans korkad iallafall, tror jag. Fick tillbaka min Svenska berättelse idag och fick VG!! Jag minns varenda grek i dag på provet till och med under vilken tid de levde, är mycket imponerad över mig själv måste jag säga! Även de engelska breven jag mailat in var min engelska lärare impad över! Har ett stort engelskt ord förråd sa hon. Hej hopp, dutti idiot!!

Sen var det hem och laga sig lite mat, diska och dammsuga. Jädrans katt, kattsand överallt och det verkar som om han har sugfötter för allt ska ju med ut ifrån toan. Började tvätta halv 2, 3 maskiner och grabben som lagt in sin tvätt i torktumlaren har fortfarande inte hämtad den. Nötter! Nu är det ju kväller, har han ensamrätt på den eller? Och inte kan man slänga ut den heller eftersom där inte finns någon tvättkorg!

Idag fick jag måla själv i lägenheten för hela familjen Svensson-Lau-Edberg är sjuka. Men eftersom jag vill ha hit dem snabbt som fanken så får man ju offra sig lite. Vad gör man inte?

Var sen ute och plockade plommon på trädet vi har här i trädgården, tänkte frysa in lite och göra kräm. Allt får man ju igen heter det ju, och det fick jag! Ett attans liv på granntanten när jag plockade, hon till och med öppnade fönstret och sa: – Det trädet har jag planterat! Det vore ju kul att få smaka dem själv först! Har, märk väl, aldrig sett henne plocka några plommon och innan har jag fått ta hur mycket jag vill. Ja, stackaren! Jag får väl plocka en påse till henne imorgon.

Är detta en märklig månad eller? Jag tycker räkningarna bara väller in, eller så är det väl vad man tycker nu eftersom man får mindre pengar när man stämplar. Förlorar 4500kr i månaden. Inte skojsigt!! Synd att man inte är kompis med Reinfelt och grabbarna, då kanske man fått ärva lite Armanikostymer! Tur att de har så de klarar ett vanligt enkelt Svensson liv iallafall!!

Snart Idoool! Glöm inte vara med på dotterns tävlingar!

2 kommentarer:

sandra sa...

Det är ju taskigt att palla plommon från en gamal tant.....
Hahaha jag skrattar än...jag ser henne framför mig gapandes i fönstret. Kul att det går så bra i skolan. Fika snart?

Anette J sa...

Grattis!!! Kram Anette J

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: