måndag 17 augusti 2009

Mitt brustna hjärta

Vaknade idag vid halv 9 och intog mig min sedvanliga frukost men måste erkänna att man blir fruktat trött på mackor! Satt sen vid datorn och fick sällskap av min inneboende en stund innan han skulle sticka till jobbet. Jag var ute och skurade av en del av golvet och en trätrumma som jag har ute och sen duschade jag. Körde sen till Växjö vid 12-tiden. Var inne på EKG och fick sen träffa en läkare. Min puls var nu nere i 85, blodtrycket var bra och inga märkbara fel på mitt hjärtat men skulle ändå fortsätta med min medicinering ett tag till. Jaha, då har man väl nästan svart på vitt att man ändå hade en sån ångest och kände sån förtvivlan i sig själv att man fick sitt “brustna hjärta” som det kallas med finare ord, alltså stresshjärta. Mår ju bättre för övrigt så det råkade väl just då i min nereperiod som hjärtat fick stryk. Det man gör mot andra får man tillbaka! He He! Och lite elak är jag också!

Körde sen hem till min gamla kompis Anette på Araby där hon bjöd på en mycket god middag och därefter blev det kaffe och en gudomlig kladdkaka, tog givetvis två bitar för säkerhets skull. Satt och snackade ute och hade det trevligt. Hoppas att vänskapen håller i sig och att vi kan ta oss några roliga uterundor i Växjö i höst. Fick även denna gång äran att träffa hennes ljuvliga ungar och jag beundrar Anette för hur de är.

Körde hemåt vid 5-tiden, stannade till och handlade hem lite. När jag kom hem så var sonen redan hemma, gått hem tidigare på grund av halsont och degighet.

Var ute och hann att olja in mina grejor på verandan innan det attans regnet kom igen, åt två äggamackor och hade ju redan fått inspiration av Anette så jag bakade två äppelkakor, jag gjorde två flugor på smällen samtidigt, när man ändå höll på att skita ner disk, och. . . . . de blev faktiskt attans goda,  på grund av mitt socker och säkerligen äggvita i urinen så kanske det kan bli lite maränger också. Sa jäddrans roliger! Jag vet, jag vet, jag har tråkig humor, men vad gör det i mitten av livet och om hundra år? Kan inte tänka mig att nån vet vem Anneli Lau är då, såvida jag inte skulle gå och bli kung eller nåt i sen stilen.

Dagens ord: Så fort du tänker dåliga eller deppiga tankar om dig själv, skicka iväg dem fortast möjligt och beröm dig själv! Säg det högt, många många många gånger!!!

2 kommentarer:

Agnes sa...

Två flugor på smällen? HUR? ;) Du menar väl "två flugor i en smäll"? HAHA!

Anette J sa...

Haha...du är inte dålig som kan göra flugor på smällen :) Tack än en gång för trevligt sällskap. Jag gillar din humor för den är ungefär som min. Kanske typisk Skruvhumor? Who knows... Vi hörs!!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: