tisdag 25 augusti 2009

Boken

Jag håller fortfarande på med min bok “munken som sålde sin ferrari”, en bok jag inte läser utan en bok jag studerar! En tunn pocketbok på 200 sidor som jag säkert har studerat i snart 3 veckor.

Det är så här du ska leva:

Den tid du lägger på att återanknyta till naturen och att visa tacksamhet för allting du är lyckligt lottad nog att ha. Den tid du lägger ner på att förnya din kropp, ditt sinne och själ kan hjälpa dig att skapa det liv du önskar och ägna all tid  åt de aktiviteter som räknas.

“ Ibland kan man lära sig av andras felaktiga beslut här i livet och det är ett tecken på vishet. En del människor tror att man bara kan lära sig av sina egna erfarenheter, och de får utstå lidande i livet”.

Alltså alla dina mål du har i livet får inte bekostas av sinnesfriden, du ska även ha tid över för dig själv, att få lugn och ro i själen, men glöm inte att leva också och ha roligt, din vecka ska alltså innehålla en känsla av tillfredställelse och frid!

Precis det jag arbetar för och det är då allt det goda kommer in i ditt liv! Tänk positivt!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: