tisdag 11 augusti 2009

Bortgjord två gånger idag

Jaha, började med att man steg upp tio i 8 och tyst i huset, gick ut i köket brunbränd men icke så vacker kropp i mina år, sög tag i ciggen och fick syn på min inneboende, stackars pojk, han får väl numera söka psykologhjälp för det han såg. Tur att man redan hade så mycke färg i ansiktet så att han inte såg hur generad jag blev! Åt sen frukost, duschade och skjutsade upp Adde till tandläkaren och än en gång bortgjord. Släppte av honom och sen körde jag till Anita och snackade en stund, körde sen tillbaka och satte mig sen i fel tandläkarlokal. Det var till folktandvården han skulle, inte tandhyttan. Jaja, alltid händer det nåt!

Därefter körde vi hem till Mia och fikade gott och jag fick med mig de gardiner jag beställt och en kasse med helt underbara kläder som jag fick. Hem och förberedde en annan garderob till kläderna för jag hade aldrig kunnat pressa in mer i den gamla, men gud vad kul!

Vid 2-tiden kom pappa och Lucja hit och vi åkte upp till outleten och käkade, sen tillbaka hit och svullade på goda kakor jag köpt i Lessebo. Lucja var bara tvungen att titta på prinsessan Madelenes och Jonas på tv som hade förlovat sig. Ohudaje, undrar om svenska folket kommer att betala min 4e förlovning och min första vigsel, men det är väl ingen risk att något av det kommer att ske!?

Vid halv 5 körde jag upp till butiken och handlade lite åt Agnes, körde till Broakulla för Agnes, gullebullen och jag skulle till Emmaboda på barnklädesparty. Givetvis köpte vi lite till gullebullen och givetvis hittade mormor en urläcker klänning för 200 kr. Även den gick in i  min nya garderob.

Körde hem vid 9-tiden och bloggade, sonen har redan krupit i säng och jag får min värdefulla egentid som dotter, mamma och mormor. Ännu en späckad dag som jag njutit av, livet leker och allt gott kommer i min väg!! Positiv, positiv, TÄNK positivt och tackar för allt som kommer i min väg, allt positivt som negativt.

4 kommentarer:

Ajdins mamma sa...

Vilken härlig blogg :)
vad sägs om att följa varandra via bloglovin :)
kram

Anonym sa...

Låter kul, hur gör man då? Kram Anneli

Agnes sa...

Jag ska fixa det mamma så lär jag dig sen:) kram

Anonym sa...

Tack, gumman

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: