tisdag 25 augusti 2009

Full fart!

Idag har det varit fullt ös vill jag lova. Steg upp halv 8, bäddade och duschade, väckte Adde och körde. Först minuten, sen konsum, (var med nu! För nu går det undan), sen ner till Skruv med pengar till pappa som jag var skyldig, fortsatte mot Broakulla och bytte till Agnes bil, sen ner till färgaffären i Emmaboda och köpte linolja och färgskrapa, bort till Malin och lastade in de 3! dörrarna jag köpt, upp till Kosta och lastade av dem, stannade till på macken i Eriksmåla och köpte kakor, hem till morsan och fikade, in till Agnes och Simon och busade och matade Liam. Phhuuuu!!! Sen hem, in på Coop och handlade, hem och började skrapa bort färg på en dörr.

Lagade sen Thaimat till 20 pers, bra att ha i frysen, skjutsade upp Adde och Johan till Sea, in på Coop igen och hämtade kläder från Cellbes och sen. . . . .middag och kaffe, lugn och ro med fina Marie i Lenhovda. Lugnare tempo. . . och prat och en cig, kaffe, löste världsproblemen!

Sen pratade jag med min lilla granne som funnit en kasse i källaren, med en tidning, sköljmedel, tvättmedel och en DVD film: Mountain . . . nånting om cowboysar och då vet ni nog vilken film jag menar. Hon påstod att hon fått denna Kassen av Coop eftersom hon är medlem där, (vem är inte det?), och ställt den i källaren till henne. Halloo!! Det kanske är så att grabbarna som bor ovanpå har köpt dessa grejor och råkat glömma den i källaren? Försökte förklara det för henne, men den lätte gick hon inte på! Tur att man själv inte vet hurdan man är vid 91-årsålder! Kul bara när grabbarna undrar var påsen tagit vägen!

Ja, sen kom min goe vän Marie tillbaka och gjorde en laserbehandling på min onda arm! Underbara, snälla människa. Vad har jag gjort som förtjänat henne?

Inget jobb, men fullt ös, detta är livet!! Oh förresten, har fått ett kusinbarn idag! En liten kille, GRATTIS Emma och Alexander!!!

2 kommentarer:

Anette J sa...

Ojojojojoj...vad du har hunnit med idag...jag blev helt slut bara jag läste det :) Kram Anette

Agnes sa...

Jag med! Kram

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: