onsdag 19 augusti 2009

SOLEN

Blev väckt av mobilen idag halv 8 och då får man ju skylla sig själv om man inte stänger av den! En vanlig morgon med vanliga rutiner förutom att mamma kom hit och hämtade det jag plockat ihop, bytt, bytt kommer aldrig igen! Fikade och snackade och sen var det dags för henne att köra hem och försöka trycka in allt i sina skåp.

Körde upp och handlade och sen gjorde Adde en kanonsmarrig choklad mousse. Äta, äta och äta!

Idag har ju som sagt solen varit framme hela dagen och jag har njutit som bara den men jag vet inte än om den har tagit, tar den i Kosta del sol? Vet bara att den tar som racksingen när man är på Öland, kanske lite mer mening med att åka dit?

Lagade sen en lätt middag till oss, diskade och har ringt runt på en massa spegeldörrar jag är intresserad av. Höstens projekt, nya sänggavlar till min säng och de ska avlutas, slipas och oljas in.

Tänkte ringa min vän Inger men konstigt nog hann hon före. Kan det kallas för tankeöverföring?

Ska än en gång rekommendera boken: “Munken som sålde sin Ferrari” av Robin Sharma, om du vill veta meningen med livet alltså. Jag bara älskar den och läser väldigt sakta för att förstå (vill att allt ska gå in) och sakta för att jag inte vill att den ska ta slut. Alltid lär man sig något nytt!

Antar att min skola börjar på måndag, har ingen större koll på det än och jag vet inte ens när jag börjar, men då ska det bli andra bullar av! Ska börja mitt nya liv, IGEN, måste försöka gå ner lite, köra med min goa maskin och komma in i att försöka köra med daglig meditation! Behöver lugnet i min själ och koncentration för mina studier. Samla poäng för högre studier! Har inte ens fattat hur många jag har eller behöver! Det är kanske så för oss äldre studerande eller gäller det bara mig, att det är jag som inget begriper? Ja, möjligen!

Ska bara ta det lugnt ikväll, kanske läsa och slappa och det också mycket på grund av att min TV alltid är ockuperad av min 19-åriga son. Disneychannel, The Simpsons och en massa annat skit, rent ut sagt!

Har ett par härliga månader att se fram emot, mycket som kommer att hända, då trivs jag! Men kom ihåg: se aldrig framåt eller bakåt, Lev i nuet och se till att du själv mår bra! Älska dig själv också för gör du inte det kan du inte älska andra heller!! Älska dig själv ohämmat!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: