onsdag 12 augusti 2009

Ett massa städande

Steg idag upp senare än vanligt, eftersom jag nog inte somnade förrän halv 2. Har en massa elefanter som springer på mitt tak och då är det inte lätt att somna eftersom ett gammalt hus är fruktansvärt lyhört!

Intog sen en långfrukost med tillhörande skön dusch och sen fick jag för mig att städa ur lite skåp, putsa lite fönster och byta gardiner. Slängde samtidigt en massa bråte för jag mår bara dåligt av att ha en massa skit liggande som man inte använder.

Tog mig sen ett stort ryck och körde till Margaretas krukmakeri i Hovmantorp där det inhandlades lite nya roliga saker till lägenheten. Kom ihåg; inte köpa nytt förrän något gammalt är kastat. Blir liksom lite roligare med det hela då.

Tog mig sen en timmes tupplur på soffan tills Mia väckte mig. Hon kom hit och vi diskuterade om livets tankar och dessutom är det kul med Mia för hon är så klok, småtokig och rolig. Vi rensade och stekte kantareller med lök som vi åt till mackor och även mina fyra ynka kantareller fick vara med på ett hörn.

Nästa ryck för kvällen: Städa källaren! En massa bråte där också som måste slängas och det är ju bäst att ta itu med allt nu innan mormor ska passa sin Gullebulle när Agnes och Simon ska måla om i sin nya lägenhet.

Ja, man har massor att göra om man vill och orkar. Behöver olja in min veranda, rensa mitt enda land, måla om lite i sovrummet plus en massa annat smått och gott innan mörkret tar över fullständigt.

Ikväll skall jag vara fastande sen 20.00 och är det inte märkligt vad man blir sugen på allt då. Medicinen får endast intagas med ett halv glas vatten och det är väl typiskt när man har god melon i kylen och Cola, fanken varför åt jag inte det innan?

Klockan är nu halv 10 och det är mörkt som i röva på en gris, inte undra på att man blir trötter! Drar mig tillbaka för i afton och jag önskar Eder alla en riktigt god natt!

2 kommentarer:

sandra sa...

Neeeej!! När du väl är i hovet så är jag inte hemma, har varit iväg o härjat hela dagen. TYPISKT!!
Kram, kram.

Anonym sa...

Jag skickade sms men du svarade inte. Får väl bli kaffe en annan dag. Kramar

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: