fredag 14 augusti 2009

Att vara eller icke vara? Det är frågan

Steg upp kvart över 5 idag, hämtade Smp, fixade till mig lite, så gott det nu går och körde vid 6-tiden mot Skruv. Klädde om och tog en stor mugg kaffe och åt mina mackor. Kul att träffa alla igen om än så bara för 5 timmar. Tog vägen över Eriksmåla och stannade till vid Loppisen och köpte gamla notblad som man säkert kan göra nåt roligt av, har ju som sagt kommit in i min kreativa period igen. Körde även in till macken och köpte Thinner och en smarrig banantårta. Låter som att ha en kul fredagskväll men så är inte fallet.

Åt en stadig lunch, drog på mig min bikini och ut med linoljan och började att olja in mina verandastaket. Luktade illa men det blev attans snyggt och jag hade mestadels av tiden sällskap av min 91-åriga granne som pratade om allt och inget, just det jag har hört 197 gånger innan ungefär.

Satte mig sen och pulade med mina gamla sånghäften för ute gick det ju inte att vara, regnet, det eviga regnet kom igen, men jag ska vara tacksam för jag hann ju olja klart.

Snackade även med min mamma idag och hon lät mycket piggare och gladare än på länge och kanske för att jag pratade allvar med henne igår eller för att de var på väg till Öland i en husbil. Vad är en husbil mot en bal på Slottet? Fick mig utsökt att tänka på att grannen ska gifta sig i september. Torsten Jansson och Ulrika Messing, men det är väl ingen risk att man får vara med på den balen?

Sen slog tröttheten till som ett spadskaft i huvudet, inte mycket man orkar nu för tiden tydligen. La mig i min goa soffa och tog med mig en bunt veckotidningar, men varför? undrade jag själv när jag vaknade upp efter 2 timmar. Bidde absolut inget läst och märkliga drömmar hade jag. Sonen hade visst kommit hem under min drömjakt, men inget märkt.

Ringde dottern och sen kom latmasken igen. Äsch, lättare att beställa lite god mat från Pizzan. Sagt och gjort, sen åt vi tillsammans sonen och jag, en ovanlig vana nu för tiden! Underhållningen bestod av Scrubs och The Simpsons. Öööörk!

Klockan är nu halv 9 och jag bloggar, ska nog lägga mig tidigt och försöka läsa ut några av de där tidningarna, om jag orkar. Blir en lååång dag imorgon. Shopping igen med Mia. Aj aj!!

Dröm sött, vakna tacksam och glad!!! Än en gång…….GRATTIS Liam!!! Mormor Älskar dig!!

1 kommentarer:

Agnes sa...

Ja, du ska nog få plocka här i lådorna du.. Allt ska bort! Kram

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: