torsdag 6 augusti 2009

4 dagar i Malmö

Måndag morgon steg jag upp, givetvis, duschade och packade det sista. Var vid tågstationen vid halv 10, satte mig och läste tills Mia och Ann dök upp:äntligen på väg. . .äggamackor och trevligt sällskap. Tåget en halvtimme försenad pga nåt fel, men ner kom vi. Anlände till vårt hotell med taxi som bara kostar 59kr inom Malmö och vilket hotell vi kom till, rena lyxen, tv, diskmaskin, kyl och och allt annat som tänkas kunde. Var ute och shoppade klänning, bolero, bikinibrallor och annat smått och gott. Hade inte en lugn stund, kul precis hela tiden och vad annat med dessa två underbara och galna människor. Avslutade kvällen på Harrys med underbar middag-

Tisdagen intog vi hotellets goda frukost, men ack vad folk och lite bord. Tog sen taxi ut till ett ställe, till en speciell butik, som inte fanns att uppbringa, men vad gjorde väl det, taxi tillbaka till stan där vi än en gång shoppade loss, köpte världens gulligaste skinnjacka till mitt gulliga barnbarn, åt kinamat och njöt av vädret. Vilade en stund och ut på stan igen. Åt denna kväll underbar Indisk mat avslutade med en Irish coffee och lullade hemåt vid halv 11.

Onsdagen tillbringade vi på Malmö konsthall och sen en enkel shoppingtur igen, oj oj det gick åt pengar minsann! Jag kan definitivt rekommendera Malmö att åka till, trevliga människor och en stad som går före både Göteborg och Stockholm, skulle kunna tänka mig att bo där! Sen har vi ju dessutom fått gå mycket men det behövs säkert efter all god mat vi tryckt i oss! På kvällen duschade vi och fixade till oss för en trevlig afton. gick till ett tjeckiskt ställe och åt en underbar gulasch och fick även en mycket trevlig musikunderhållning av Mio Trio, ett gäng som spelade dansk och svensk folkmusik. Gick vidare i natten som Lady och Lufsen till en engelsk pub. Frågade om de hade en drinklista och svaret var –Nej! Och? ingen fortsättning på den konversationen. Men så var han ju engelsman också! Anneli lullade till lite och blev nog lite väl tjabbig, men roligt hade vi! Gick hemåt och fnissade som småungar. Kvällen avslutades med att en konstig kvinna som visst hade använt mitt tandborstskaft till att massera en intim del. Ha ha! Skojsigt värre! Och inte har jag flörtat en  endaste gång, men vad gör det när man har goda vänner, god mat och god dricka?

Torsdagen gick åt till att äta, hjälpa min väninna att packa sin ynka lilla resväska med alldeles för mycket inköpta grejor. Var nere och shoppade igen och rättade mitt Lotto som även skulle förlängas, men vad hände då? Jo, kassörskan sa Grattis! Va, hade jag vunnit? Tittade till på Dataskärmen som talade om att jag vunnit 2841 kronor!!! Trodde inte mina ögon, var tvungen att fråga igen och sen började hon bläddra upp alla dessa underbara hundralappar i min hand! Vadå resan betald? Mia och Ann blev lika glada som jag och tog ett tag att smälta.

Sen då. . . . det bästa. . . . .Benny Rosenqvist!! Ja, han sa detsamma som sist men fick ändå mer svar som jag ville ha av mitt liv. Toppen!!! Bjöd sen Ann och Mia på grekisk mat, tog taxi till stationen och åkte hem.  Hem och packade upp och ringde nära och kära!

Kontentan av min resa: Helt underbart rolig och tack mina goda vänner för härliga dagar!!!

2 kommentarer:

Anette sa...

Jo det ska gudarna veta att man behöver ha roligt o skratta. Grattis till vinsten. Det var ju välbehövligt när du hade shoppat loss:)

Unknown sa...

Det är jag som ska tacka för fyra härliga dagar - längesen jag skrattade så mycket, så ofta och så länge!
Tusen kramar!
Mia

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: