måndag 10 augusti 2009

Dagens goda gärning

Steg ur sängen vid halv 9 idag. Har fått extra energi av min semester så jag städade ute och inne, tog även min lilla Fårrd på ut och insidan. Gjorde även dagens goda gärning och hjälpte granndamen med att hissa upp hennes 3 balkonglådor så att de stackarna fick lite sol, ha ha, sen började det åska och regna, där fick vi!

Var uppe på outleten idag och hämtade galgar till min enorma klädsamling som jag inköpte i Malmö men behöver mer garderober för det blev riktigt trångt.

Adde och jag tog en sväng till skogen för att hitta kantareller och det hittade vi ju, exakt 4 stycken för att vara nogräknad, körde upp till Broakulla istället och tog lite kaffe hos mor och sen kunde man ju inte undvika att gå in till Agnes och Gullebullen. Han sov när vi kom men när han väl vaknade fick mormor den stora äran att hämta honom. Busade och bytte blöja på honom och pussade och pussade och pussade.

Körde hem vid halv 6, tog en liten sväng genom Coop och stack hem och åt. Fick sen ett jä-la utbrott på min son! Inte lätt att handskas med småbarn men inte heller med 19-åringar! Och speciellt inte när det handlar om pengar. Tror att räkningar, hyra och allt man köper innan man betalt, betalar sig självt. Bra att ha en mamma som betalar allt åt en innan man fått sina pengar men vill sen inte betala tillbaka det de är skyldiga, för då plötsligt skall det sparas!! Trots att man då tjänar mer än sin mor som stämplar! Trots att mamma kör en hit och dit, diskar efter dem, hänger upp tvätten åt dem och köper allt som behövs t ex i ett badrum! Tror att man kan lägga 10 000-tals kronor på tatueringar och mobiltelefoner. Nej, fy faaa. Människor som älskar varandra ska dela lika, tyckte han. OK, gärna för mig det tjänar ju jag på med alla mina småräkningar också som postkodslotter och prenumerationer. Ja, hejsan! Lugn och fin, lugn och fin, Anneli. Får skylla mig själv som skämt bort lillpojken! Och sen fick jag trots allt den stora äran att skjutsa iväg honom till hans kompisar. Grattis!

Tog mig sen en fika med Mike,  Adrians inneboende och försökte få ren en grytjäv.. som  Adde bränt vid. Ja, livet är härligt och alltid händer det nåt spännande som t ex att snart få gå och nana kudden! Det är dejligt!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: