onsdag 12 augusti 2009

Ensam hemma

En lugn morgon då sonen gått till sitt jobb. Råkade se en dam i spegeln idag som förr hade en smilegrop men som råkar ha både tre och fyra sådana, även pannan har fått sina veck efter allt funderande och nya rynkor runt ögon. Vart är jag på väg? Mot ålderdomen?Men det är väl tur att man ändå försöker hålla sig naturligt fräsch än att använda hela Max factors lager på täckstift, över och underkräm, puder och allt annat tjafs på mun och ögon, och då helst så mycket att man ser ut som en transvestit(har absolut inget emot dem ) om de är karlar vill säga och inte kvinnor som försöker dölja sitt hårda leverne men ack, inte ens det hjälper ju! Är man 47 så kanske det är lättare att acceptera det än att spackla sig så hårt att man ser ut som en 60 årig transvestit, eller? Där fick man till det!

Rekommenderar härmed en bok: “Munken som sålde sin Ferrari” av Robin Sharma. Han har även gjort 2 till. Läs, njut och begrunda!!

Man måste göra förbättringar i sitt liv, förändra till det bättre och det är bara du som kan göra något åt det, har jag förstått. Känner du stor oro för andra hela tiden så glömmer du bort dig själv och det är du som måste må bra och först och främst älska dig själv, innan du kan älska andra. Sen har vi ju då rädslorna: Vågar jag förändra för att det ska bli bättre, vågar jag förändra mig själv, vågar jag ta bort de energivampyrer som finns i mitt liv och de människor jag mår dåligt av?

Var är mina drömmar, vad vill jag för att få lugn och ro i min själ, känner jag mig själv eller är det andra som styr och ställer i mitt liv?

Fundera på det du!!

1 kommentarer:

Ajdins mamma sa...

Sv: har lagt till dig med :)
kramar

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: