söndag 16 augusti 2009

Själsfränder

Tittade nu på en “Veronica” på Youtube som kanaliserar och hon berättade bl a om själsfränder och om förhållanden. Enligt henne har vi fler själsfränder och det är nog inte bara så att man kan hitta den rätta att leva med. Förhållanden grundar sig bara på det fysiska och känslor men att de oftast tar slut var att vi alla utvecklas på olika håll och att vi väljer våra vägar att gå. Vi skall alltså lära oss något av varje förhållande vi får gå igenom. Intressant, och det stämmer säkert. Har ju själv gått igenom två stycken och vad lärde jag mig av dem? Det första lärde mig nog att människan är det viktigaste, kärleken och tron på sig själv och inte “manna”.

Det andra lärde mig tålamod, att man inte bara kan “haka upp sig” på en person när det finns fler i sin närhet och att respekten att lita på och förlita sig på att kärleken finns, att inte hela tiden behöva bevis på att man är älskad fysiskt utan snarare psykiskt och i det läget går det att knäcka en person psykiskt genom sitt egna dåliga självförtroende.

Summan av det här för mig har väl då varit att jag lider av “seperationsångest”, mått skit, känt mig kränkt och ensam. Än en gång rädslor, men varför? Har inte känt mig värd någonting, trott att andra varit bättre än mig själv men jag är värd så mycket! Jag lever här på jorden för min skull och att jag ska lära mig att leva mitt liv med glädje, kärlek och harmoni!

Den här dagen har det väl inte hänt så mycket annars. Har tvättat, handlat och lapat sol en stund. Lagade för en gångs skull en god middag till sonen och mig, sjömansbiff och den var så god att sonen ville äta den till kvällsmat också. Min inneboende kom hem vid halv 7 och det kan ju tyckas märkligt eftersom jag antagligen skrämde skiten ur honom för ett tag sen.

Har vilat, läst tidningar och tagit det lugnt som så böres en söndag eftersom att Herren har utsett den här dagen till vilodag. Kan kännas lite “botten” trots allt utan jobb och för att skolan inte börjar riktigt än. Men var tacksam, Anneli, du har ju semester!! Och dina fel och misstag finns till för att du ska lära dig att inte göra om dem eller att göra något åt det och förändra så att det blir bättre, orkar inte klampa kvar i min sörja! Heja, heja! Framsteg, Anneli!

3 kommentarer:

Föräldrabloggar.se sa...

Grattis du är med på våran topp 100 lista!

Anonym sa...

Tack så hjärtligt! Mvh Anneli

Anonym sa...

Tack så hjärtligt! Mvh Anneli

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: