fredag 28 augusti 2009

Kräftor

Det är en märklig tid vi lever i, man åker jojo mellan skratt och gråt. . . en textrad ur Gösta Linderholms, “rulla in en boll och låt den rulla”, ja, det är väl det som är meningen, sparka in bollen och var med i spelet, i livets spel.

Har idag renbäddat, skrapat på mina dörrar, handlat och skrapat igen. . . har vilat och mediterat, mycket bra för själen och lugnet i mig själv, det är bara facket man kan bli galen på, papper hit och papper dit, ska fyllas i, skickas, fås tillbaka, skickas igen och inte fan är det godkänt för det!! Papperexercis är något jag bara hatar, precis som om dom inte litar på mig. Ohhhh. . . . .

Jaha, snart dags för en lång och njutbar dusch efter dagens slit. Vid 4 kommer mamma, Arne och Anita och då blir det goer mat. Paj, sallad, kex, ostar, kräftor och rostebröd och givetvis en sommardrink inledningsvis.

Ska faktiskt avsluta kvällen på “glasbaren”, Jukkasjärvi har “ishotellet” och vi har “glashotellet”! Ska bli kul att gå dit och ta sig en drink eller två och spana in några granna pojkar. Skulle väl vara om det kommer några utifrån då!! Ja, jag vet var min kväll slutar iallafall, förr eller senare. . .i soffan. . . festa igen. . .o vara dålig imon. . .åja, lever bara en gång, just nu iallafall!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: