torsdag 20 augusti 2009

Innehållsfull dag

Fick fint besök vid 11 idag, gamla Sandra som varit min jobbarkompis och en vän som man fick smuggla in på Oleo som 18-åring. Alltid rejält tjabb om att hon var min dotter och jag lärde mig även hennes personnummer utantill. Var lugna, kommer bara ihåg de sex första siffrorna idag. I vilket fall som helst så hade hon köpt med sig goda räkbaguetter och vi satt ute på verandan och snackade och fikade, stannade inte så länge på grund av att hon skulle hämta lilla Hilda på dagis.

Sen spelade Adde och jag lite poker ute i solen och vem vann, vem vann? Solade och hade det gott ett par timmar.

Vid halv 4 körde vi upp till Broakulla, eller kanske är det ner? I vilket fall så fick jag ju gosa med mitt gulle-barnbarn, matade honom, bytte blöja och var med och badade honom. Agnes och Simon lagade god middag till oss och det var grillat, nypotatis och kantarellsås. Var även inne hos morsan och hämtade tandpetare till min lilla tand, för inne hos Agnes råkar ju det mesta vara nerpackat och slängt just nu. Fick två par skor av morsan och lite annat småplock och det är ett evigt rensande överallt.

Vid halv 9 pussade jag gullungen godnatt och Adde och jag körde ner till Skruv för att hämta lite” bra och  ha” grejor vi beställt ifrån Tyskland. Provsmakar förresten lite av det nu, inte så dumt faktiskt och kan dricka det med gott samvete eftersom det var billigt. Stannade bara en liten stund för det var inga glada miner i lägret, om man säger så. Tär hårt på en del av att åka till Danmark.

Ja, natten är här igen, för mig är det natten när hon är kvart i 10. Ska bara skriva klart, lästa lite och sen sova. Kom ihåg: ta vara även på de små stunderna, se glädjen  och se allt som mirakel. För det är det, allt, och att vi lever!!!

1 kommentarer:

Sandra sa...

Haha, det var tider det du Lausan!!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: