lördag 15 augusti 2009

En låååång lördag

Hur tjatigt är det inte att börja berätta om hur dags jag steg upp men hur ska man annars börja. Uppstigning 07.30 hämtade tidningen, fixade kaffe och macka. Sen tog jag en dusch och körde till Lessebo där jag hämtade upp Mia vid 09.20. Körde sen vidare till lampbutiken i Öjaby där det köptes lampor fortsatte till Gottåsa där jag sprang runt och mätte alla gamla spegeldörrar med måttstock jag tagit med mig, men givetvis fanns det inte två likadana och istället köpte jag mig ett flöte och något som jag trodde var en kräftbur men som i själva verket var en musafälla, ha ha, till otroligt stora möss!

Tog sen en fika i Berqvara utanför Växjö i en otroligt vacker miljö. Det blev ägg och sillamacka, kaka och kaffe. Fortsatte sen in till ÖB där det handlades för ca 500 och det var bara “bra att ha” grejor, mötte sen upp Jompa på K-rauta eftersom Mia och han skulle kolla badrumsgrejor. Tog sen 2 loppisar på väg hem, körde till minuten, släppte av Mia och avslutade sen med att hämta thaimat till Adde och mig.

Väl hemma plockades allt upp och vi åt upp vår middag.

Körde sen till lilla familjen i Broakulla där vi tittade på Simons favoritlag Arsenal som lyckligtvis vann med 6-1, tror jag, inte så intresserad faktiskt och världens problem löses ju inte för det! Gullade med barnbarnet som denna kväll inte ville sova eftersom Adde och jag var där. Blev sen fruktansvärt trött och vet inte om det berott på en hektisk lördag. Har väl som äldre ändrat på dygnet lite för nu vill jag lägga mig tidigt och stiga upp tidigt men värre var väl när jag var nere och deprimerad för då kunde jag lägga mig vid 18.30 både fredag och lördag. Det är väl ändå för väl att man inte gör det längre!

Körde sen hemåt vid halv 10 med en massa grejor som Agnes inte ville ha längre eftersom hon rensat inför flytten. Det var parfymer, väskor och kosmetika och det kan kanske komma till användning här istället.

Ögonen går i kors och antar att det är dags att lägga sig och jag ska försöka läsa lite ur min stora tidningshög. Tack för den här dagen!! Godnatt!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: