tisdag 18 augusti 2009

Då gick den här dagen också

Morgonrutinerna orkar jag inte bara nämna idag för dom är de samma. Tog bilen och körde upp till Broakulla med den ena äppelkakan och bjöd in mig själv på kaffe hos mor. Liam och Agnes hängde med. Fikade gott och gosade med Liam. Nu i utrensningens tider så fick jag lite prylar även av morsan, bl a en hushållsassistent sen var det dags och gå på upptäcktsfärd i Agnes lådor och jag hittade gardiner, kuddar, en lampa och lite annat smått och gott.

Var hemma igen vid 2-tiden och då var ju givetvis jag tvungen att rensa lite för att få plats med det nya. Det överblivna får väl morsan ta om hon vill, en evig rundgång på grejorna men ack så bra. Man får ju på så vis alltid något nytt.

Sen for lilla husmor i mig och var tvungen att testa ett nytt recept: äppelkompott, men jag vill väl snarare kalla det för inlagda äpplen, eller kompotterade äpplen, men något sådant ord finns väl inte att uppbringa, eller? Som min ärade mormor Hulda kallade lebborna för: Böginna för det var hennes ord och jag kan visst hålla med om att det är vackert!

Lagade sen middag än en gång till mig och Adde och idag blev det kyckling med ris. Jag kan om jag bara orkar och har lust. Plockade sen iordning på min lilla veranda, läste veckotidningar och nu är äntligen den högen slut. Min gamla kompis Sandra ringde och ville komma på torsdag. Härligt, ännu en pigg och glad människa!

Tittade även på TV ikväll, faktiskt, om mediala barn ifrån USA, intressant och ovanligt att jag överhuvudtaget tittar på tv alls, maxdosen är väl ca 1 tim i veckan då det känns helt onödigt och ointressant. Finns så mycket annat trevligt att fylla sina dagar med och eftersom jag är en kvällstrött person så passar det mig alldeles ypperligt!

Börjar faktiskt bli lite trött på “semestern”, vill ha händerna fulla och träffa folk för jämnan så att man inte halkar in i sina negativa tankar, har som sagt va lite lätt för det. Att vända och vrida, tänka på det som har varit, varför det blev si och så och hur det ska bli. Men som sagt: ALLT ORDNAR SIG!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: