torsdag 13 augusti 2009

Ännu en dag

Steg idag upp halv 8, läste Smp, klädde mig och körde upp till Lessebo till VC för 6 rör blod som skall kollas till måndag då jag skall in på EKG igen, då lilla hjärtat skall kollas än en gång. Var sen på konditoriet och köpte lite gott bröd och en och annan småkaka åkte väl med som vanligt. Körde hem och åt en god frukost och intog mitt kaffe.

Sen for energin in igen och mitt land på framsidan rensades, Gullis stora tvättgryta med blommor tömdes, en sista städning i källaren och mina altanväggar skurades. Tänkte olja in dem imorgon men får väl se hur det blir med väder och vind.

Vid halv 3 kom Agnes och Liam hit. Busade en stund med mormor, åt och sen sov han nästan 2 timmar. Under tiden lagade jag middag och Agnes fick ett trevligt samtal från en kille som ville sponsra hennes blogg med fin-fina priser, allt från leksaker till barnmöbler och hon skulle kanske även få ta över en tävling som han hade hand om – en resa för hela familjen till Sälen. Det ni!! Han bara älskade hennes blogg och lovade att sponsra henne fram tills februari med grejor som skulle utlottas var 14e dag. Stolt mamma igen vill jag lova!!

Har även idag pratat ut med min mor om hennes lättstötthet och att det kanske är dags att börja leva sitt liv vid 66-års ålder. Varför inte vara rädda om varandra istället och glädjas med varandra i vardagen istället? Att inte vara lättstött och inte känna sig välkommen hos sina egna barn, barnbarn och i sin egen släkt. Ännu en som behöver lära sig att älska sig själv och inte hela tiden vara rädd och tro att det värsta ska hända.

Iallafall vid 7-tiden vaknade lille Liam igen och jag bytte blöjor och lekte med honom. Sen var det dags återigen för lite välling. Adde kom hem vid kvart över 8 så han hann också träffa honom en stund innan det var dags för dem att fara hem. En trött liten kille vill jag lova!

Nu har jag min lilla egentid igen då jag kan blogga innan läggdags, sen dags att bre en macka tills imorgon eftersom jag ska jobba lyxtur mellan 7-12. Härligt att få komma tillbaka och träffa alla igen,  skönt att vara fri men härligt att få jobba lite också.

Detta har återigen varit en innehållsrik dag och jag älskar varje sekund av mitt liv som jag lever! Äntligen har livet vänt tillbaka och jag vill aldrig återuppleva år 2008 igen. Jag väljer hädanefter hur jag vill leva och jag står ut med mig själv igen och även i ensamhet. Jag kan klara av att hantera mig själv och att trivas i mitt eget sällskap ocks

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: