måndag 24 augusti 2009

Orkar inte

Ja, det är ju jag själv som väljer och ibland är det bara svårt att fylla upp sina dagar, så mycket man kan göra men man orkar bara inte. Steg upp halv 9, åt frukost och duschade och det tog 2 timmar, så går det i slow motion vill jag lova. Körde upp och handlade lite middagsmat, fick skramla bland alla mina skrammelbesparingar, tur att man får pengar imon. Lite retfullt att stå vid kassan och räkna enkronor men för all del, det är pengar det med och lite mat fick jag och är kanske ett bevis på att jag har haft roligt på min “semester”! Har ju som sagt haft mycket kul för pengarna och imon börjar jag om på nästa kula, de är ju gjorda runda så då ska de ju rulla, eller hur?

Vid halv 1 körde Adde och jag upp till Lessebo för Adde skulle till folktandvården, skulle laga sin andra tand på 19 år, stackars han. Jag själv vet inte hur mycket pengar jag lagt ut på min käft och ändå är de skitfula. Kör med tandstickor, aleo vera tandkräm och flourtabletter, men vad fanken hjälper det?

Körde hem och lagade middag och diskade, la mig på sängen och läste, blev kollosalt trött, då kom tankarna på “att det är du själv som fyller upp din tid” igen, men vad fanken, är man trött så är man. Hann inte somna ändå för sen kom Agnes och min lilla gullebulle och då blev det full fart på mormor igen. Satt och snackade och Agnes skulle visa mig lite nya trix med datorn, fattar du nu, säger hon efter ett tag, tittar på mig och svarar själv: Nej, det gör du inte! Ok, ok då, fattar inte ett smack, men det kommer väl! Som allt annat, sakta men säkert! Fy fanken vad det är bra att få skylla på sin ålder då och på teknikens under.

Hann med en två praktiska saker till idag faktiskt, att byta batterier i mina solcellslampor och pumpade upp däcken på min cykel, som jag tänker sälja och som ändå aldrig används! Den är en attans massa år men ser sprillans ny ut, kan nog påstå att den gått 2 km, inte sliten alls! Intressent?

Ja, tillbaka till kvällen….. vi åt kvällsmat och jag fick nöjet att mata Liam. . och byta blöja. . han hade krämat och kräm var det, upp till halva ryggen, täcke och mina fingrar, men det gör inget, för han är ju MIN!! Och då går det bra.

Agnes och Liam körde hem vid halv 9. Jag ska snart förbereda mig inför den mörka natta igen, en ny dag imorgon och då blir det åka av!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: