fredag 21 augusti 2009

Positiv och lugn dag

Idag har jag tagit det lugnt, nästan iallafall. Har njutit av vädret och värmen, repat in en stolpe på min altan, (alltså klätt en stolpe med rep, för att jag ska få fram båtkänsla), gick åt nästan 25 meter och nu har jag bara två kvar. Solade lite, duschade och hade sen bestämt träff med Malin och Magnus i Emmaboda för att kolla in två andra spegeldörrar, och de köpte jag rakt av, halva priset mot föregående jag ringde på och närmare att köra!! Ja, har man bestämt sig för nåt så ramlar visst dörrarna över en. Körde in i Broakulla först för att panta en drös flaskor jag hade i bilen, mötte svärsonen som var ute och gick, trodde jag, men plötsligt dök han upp i butiken. Han tackade för skjutsen!!! Vadå, jag kunde väl inte veta att han skulle dit, men han fick lite motion iallafall för han fick skjuts tillbaka. Agnes hängde på till Emmaboda efter vad jag tyckte var en väääldigt lång dusch, ingen fart i de bena direkt. Hon har vad man kallar lugn och ro i själen!! He he! När vi kom tillbaka hade min lille gulle vaknat så mormor hann med att gosa med honom också innan hemgång.

Väl hemma så började jag laga en mycket smarrig och fredagsgod middag, satt ute på min veranda och njöt av natur, regnet som sen kom och av en whiskey.

Jaha, var tvungen att ringa herren i Växjö och säga att jag tyvärr inte ville köpa hans dörrar, drog till med en vit lögn om att jag fått två av en kompis som överraskning. Uschame, inte snällt!

Ringde även min (gamla? Vet inte om jag vågar skriva detta om hon läser, men hon har som väl är humor) men givetvis är hon inte så gammal, bara 6 år äldre än jag, och jag är ju bara 27!! I vilket fall så fyller hon år idag. Hipp hipp!!

Har diskat, snackat med Marie och pappa och jag tror det var lite lugnare på fronten idag. Längtar verkligen tills imorgon, det antar jag blir en kanondag!!

Bloggar just nu, ska kolla lite på dumburken och packa klart tills imorgon för imon blir det till att stiga upp tidigt!

Dagens komihåg: Glöm inte att lägga dig, innan du somnar!! Natti natt!!

3 kommentarer:

Agnes sa...

Vem fyllde år idag? Du glömde ju skriva det slarvfia! Kramis

Anonym sa...

Jag veeet! Moster Ingela!

Carolina sa...

Vinnaren i tävlingen om 3 ljuslyktor är nu presenterad i bloggen - kika in och se om du vann?!
Passa även på att tävla i den nya tävlingen som finns på min blogg, om ett valfritt Micki-pussel - senare idag kommer även en ny tävling upp, så om du gillar te bör du vara uppmärksam! ;)

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: