måndag 31 augusti 2009

Gyllene morgon

Ja, jobbade på mina dörrar in i det sista igår, nu ska de bara sågas, slipas och linoljas, vid 3-tiden kom Mia D och överraskade med en god muffins och vi satt och snackade lite. Vid 4 var det till att hämta Dessi vid tåget i Lessebo. Ett kärt åter seende och packade in allt i min lille bil.

Körde hemåt intog en välkomstdrink och middag. Dessi var trött efter lång resa så han vilade en stund medan jag diskade. Sen satt vi inne lite på datorn, drack kaffe och sen klädde vi om. Hon var förundrad över allt det nybyggda här och glasbaren ska vi inte bara snacka om,  fotade gick runt och sa: fantastiskt! Jag älskar det! och visst är det en stolthet. Det var jag.Adde och Dessi plus ca 3 par där och det var väl inte så konstigt en söndagskväll, tittade, tog en drink och bara tog det lugnt.

Vid 10 gick vi hem och tittade på Kitto, en DVD inspelad på “AKKURAT” i Stockholm, alltid lika bra. Det dök sen upp två polare till Adde och se satte sig och spelade en omgång poker och vid 12, fick det bara vara nog, måste bara sova och jag är som sagt var inte van att vara uppe så länge, tog ca en halvtimme att få tyst på henne,eftersom hon har svårt för att sova och då tryckte jag i henne en imovane. Kan bara säga så mycket iallafall, hon somnade före mig och. . . .snarkade!

Steg nu upp vid halv 8, får väl klä mig och sticka till butiken, kaffet är slut och det går inte för sig! Kaffet som får en att vakna till och det är ju ett måste till frukosten. Får väl se hur dags man vågar väcka henne!

1 kommentarer:

Anette J sa...

Haha...lät trevligt :)Hälsa henne så gott o ta det lugnt m tabletterna :) :) Hon kanske sover hela dagen...Kram Anette

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: