söndag 9 augusti 2009

Tröttare än innan

Började fredagen med frukost, dusch och sista packningen som skulle med i min lilla Ford. Körde ner till Skruv och hämtade en kylbag hos pappa och därefter körde jag och fikade hos mamma och var inne hos Gulle-bullen med skinnjackan jag köpte i Malmö. Sen körde jag och hämtade upp min kompis Inger och vi drog iväg till Öland. Stannade och shoppade i Färjestaden och tog en fika utmed vägen, fit for fight igen, så vi tog lite mer shopping och avslutade sedan i Sandvik med en god kvällsmiddag. Drog ner till vårt “hem” i klippskrevan där vi parkerade bilen för natten och satt och såg solen som gick ner. Gick loss på vinet och sen gick käftarna på oss, löste lätt all världens problem och såg dessutom en stjärna falla. Längesen sist men i vilket fall som helst så passade jag på att önska mig två saker, för att vara på säkra sidan och för att något av det ska slå in. Antar att Inger önskade sig något som säkert gäller mig! Det är en kompis det! Ja, försökte ta ett steg fram men ibland råkade det bli tre steg bakåt och vi sov sen gott i bilen, behövdes minsann ingen Imovane den här natten.

Vaknade vid 8-tiden på lördagsmorgonen av att Inger skrek: KAFFE!!!, i mitt öra så det var bara att stiga upp och borsta sina grå och tvätta av sig, bäddade vår bil och gav oss iväg till ett konditori i Djupvik där vi intog 2 koppar kaffe och goda frallor. Drog därefter upp till Böda och shoppade lite till och sen till den vita sanden för att få oss lite sol.

Agnes, Simon och mormors lilla ögonsten ringde och sa att de var på väg och då packade vi ihop oss och körde ner till Sandvik där vi träffades. La oss uppe där utsikten var som bäst, solade och svullade på Wienerbröd, chokladbollar och Biskvier som de köpt med sig. Vid 6-tiden körde vi ner till Pizzan och åt en mycket god sådan, Oh min Gud, är det undra på att man går upp i vikt igen? Familjen körde hem och Inger och jag gick en runda för att gå ner allt det goda, men givetvis var vi tvungna att trycka i oss en glass också. Hujedamej! Körde sen “hem” igen, satt och såg på solnedgången utan vin den här gången. Var precis slut och gick och la oss vid halv 10.

Söndag morgon upprepades samma procedur och köpte med oss kaffe och frallor till lunch. Körde ner till Köpingsbadet och njöt av den gula solen. Tittade på folk, fikade och hade det allmänt gott och vi halv 2 drog vi hemåt efter en tur i Kalmars shoppingliv. Efter att jag slängt av Inger i Emmaboda, körde jag hem och vattnade, tvättade och plockade. Oh, jösses så solbränd, då! Härligt! Var en sväng hos Cathrine med pengar till Ladies night, ja man ska visst med på det också. Ska nu ner i källaren igen och sen ta mig en härlig dusch med rejäl rundsmörjning av kroppslotionen, kan behövas!

Je, efter en välbehövlig dusch och renbäddning(kunde inte tänka mig att lägga mig med mig själv efter helgens odör), så kom då min inneboende hem, en trevlig pojk, men min biologiska son är på badet med sina kompisar. Ska nu plocka ihop tvätt och sen lägga mig i min goa säng och den är härlig efter 2 nätter i bilen.

Är ju som sagt arbetslös så vi får väl se om någon behöver mina tjänster och ringer efter mig. Godnatt!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: