onsdag 26 augusti 2009

Agnes födelsedag (firas senare)

Mådde dy när jag steg upp idag och det var definitivt senare än vanligt. Halv 10 och jag var törstig och väldans yr i mössan. Kom sen på att det berodde på att jag glömt att ta mitt nattinsulin och då sticker det i högan höjd. Åt och läste tidningen och satt inne på datorn en bra stund, klockan närmade sig nog 11 innan jag orkade göra nåt. Sen bäddade jag, stack ner i källaren och började skrapa på en dörr, kom på att jag inte hade alla grejor hemma, så jag stack upp till Lessebo och köpte mindre skrapa och nåt medel som skulle göra det enklare att få bort färgen. Hem och penslade på och sen skulle det kladdet sitta på i 2 tim.

Under tiden åt jag, dammsög och torkade av golven. Började sen på igen, och sen fick jag oväntad hjälp, Agnes och Liam kom, på självaste Agnes födelsedag. Hon hjälpte mig med det sista, så att vi sen kunde ta en runda på outleten. Gick runt och kollade barnkläder och jag bjöd Agnes på födelsedagsmiddag. Hon berättade att pappa Gunnar ringt, men inte ett ord om hennes födelsedag, trots att de pratat en lång stund. Svaret kom lite senare, han ringde henne igen och skrattade så han höll på att dö. Ja, sa han satt och åt och kollade in när köpebrödet var bakat, undrade sen vilket datum det var och kollade in almenackan. 26e augusti, ja jösses måste ringa igen och gratulera. Alltså inte bara gamla mor som är senil utan även barnafadern.

Vi hade fin service på restaurangen idag! Sonen serverade Agnes och mig. Kul att se honom i arbete medans vi satt och åt gott, busade med Liam och drack kaffe. Vi var även inne en sväng på Ittala och kollade och givetvis hittade jag två äggkoppar till, som jag bara måste ha. Gick hem och tog det lite lugnt och sen vi 7 körde de hem. Simon hade visst tagit ledigt ikväll för att överraska Agnes med hembakad pizza, godis och hyrfilm. Jaha, och jag som inte ens fick igång TV:n förut, tekniska Anneli!

Har även packat min skolväska inför skolstarten imorgon, som jag antar börjar imorgon, eller var det idag? Såg att någon ringt från Kommunen, kanske skolan, de kanske undrar var jag är, men i fredags när jag ringde Katarina på expeditionen sa hon att jag skulle börja imon. Än sen, man får väl läsa ikapp lite då, om jag hinner, har många järn i elden.

2 kommentarer:

sandra sa...

Ha det så bra i skolan i morgon, plugga nu riktigt hårt. Kram!!

Mia sa...

Hej!

Roligt att du vill vara med och tävla om ett presentkort på 1000 kr.
Du har just nu 1 chans/lott.

Jag önskar dej lycka till :)

Ha en bra dag!
Mia

ps jag kunde inte skicka kommentar i din andra blogg...

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: