fredag 31 juli 2009

En skön men sorglig fredag

Jobbade som sagt min sista arbetsdag officiellt på Furugården och det var faktiskt sorgligt men samtidigt skönt för nu behöver jag vila, är så trött. Körde 2 uterundor idag och träffade Berit på den andra rundan.Hon visade mig runt i det gamla huset som jag en gång var dagbarn i och många härliga minnen kom fram. Jobbade mellan 7 och 3 och när jag skulle gå hem fick jag en kram av Veronica och Angelica, gick ut till mina goa pensionärer och sa hej då. Usch!

Körde sen till Broakulla där jag skulle tillbringa kvällen med att passa Liam då Agnes och Simon skulle gå på teater. De bjöd på middag och när de kört gick vi in en sväng till mamma och Arne. Arnes mamma Elsie skulle visst tillbringa helgen där. Gick tillbaka vid 7, gav Liam mat och nattade honom. Vilket snällt och underbart barnbarn!

Tittade faktiskt på en DVD, något mycket ovanligt eftersom jag i vanliga fall aldrig tittar på TV, men eftersom Angelica rekommenderat den så Why not? Filmens namn var PS. I love you och den var helt i min smak! Sorglig, vacker och passande. Ett citat ur filmen:

Spelar ingen roll om mannen är död eller levande, han klandrar dig ändå inte för att du vill leva ditt liv.

Fint att få brev som uppmuntrar och stärker dig, men i slutändan är det ändå din förtjänst om du lär dig leva och bli stark.

Jaha, nu längtar man ännu mer till Irland och speciellt om det finns så vackra män där.
Nu kryper jag ner i min bäddsoffa och ska definitivt drömma om dem!

Godnatt!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: