måndag 6 juli 2009

Måndag middag

Idag börjar fabrikssemestern och jag har fyra veckor kvar att jobba och sen har jag semester, ja, fyra veckor går fort, stackars er! Ser fram emot att börja skolan till hösten, få träffa nytt folk och få börja koncentrera sig på annat.

Fick ett dåligt besked idag som gjorde mig ledsen, en arbetskamrat Leif Claesson åkte hem igår. (gick bort som andra föredrar att säga), mitt i semestern, skulle gå i pension och var väl knappt 60 år fyllda. Livet är orättvist eller så hade han väl gjort sitt på denna jord. Vila i frid!

Glömt berätta något väldigt märkligt som hände mig i fredags natt. Gick och la mig vid halv 12, släckte och skulle sova. Rätt var det är hör jag väldigt höga och djupa andetag i mitt sovrum, jag visste att katten var ute, Adde var inte hemma, jag själv hade inga problem med luftrören( höll andan) lyssnade igen. . . i och för sig hade jag sovrumsfönstret öppet så summan av det var väl att jag hade en fluktare utanför eller något övernaturligt i sovrummet, men det skrämde mig faktiskt eftersom det höll på en stund. Spoooky!

Dessi, min käre vän ifrån 08-området ville komma ner och hälsa på i slutet av augusti och det hoppas jag verkligen att hon gör! Då har man ju nåt kul att se fram emot. Det bästa är ju att här i Småland sover vi inte längre än till 9 så jag får väl ta Kosta musikkår till hjälp för att få upp dem! Ha ha ha.

Drömde så märkligt inatt. Drömde att jag flög till London på Julmarknad. Just flygningen med en bra landning betyder visst att man kommer att ha framgång på ett högre plan och att just landningen betyder att man sköter sitt arbete och privatliv bra. Att jag också åt jordgubbar förebådar att jag ska ingå äktenskap med en rik man: Låter ju alla tiders! I drömmen talade jag också i telefon och det står visst för att någon vän skvallrar bakom min rygg. Bryr jag mig eller? Skitsnack är något jag alltid struntat i. Har de inget annat att göra så får de väl det.

Har också pratat med min gode vän Lena idag och förhoppningsvis får hon komma till sitt fina Öland på fredag. Lycka till!

Ska jobba ett pass idag och ett i morgon så min natt kommer jag att tillbringa i Skruv, så det får bli min goe son som får ta hand om detta hem. Ha det gött!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: