söndag 19 juli 2009

Bloggande mormor

Wow, en rekommenderad sådan på sidan Föräldrabloggar. Jösses vad roligt och vilka lovord. Jag tackar och bugar och niger!! Och en ungdomlig, fräsch och tokig sådan vill jag lova! Är tacksam och glad och det höjer mitt självförtroende ännu ett snäpp!
Så här stod det:

Rekommenderade bloggar 18 juli 

Detta är en av de mest välskrivna bloggerskan rent litterärt.
En ganska ny blogg som är väl värt ett besök.
Bloggen tycks vara något av en bikt för bloggerskan och är väldigt intressant.
Dessutom är det ganska sällan man springer på en bloggande mormor!

Jag har nu jobbat mitt 26 timmars pass i helgen, jobbigt men skitkul, jag bara älskar dessa pensionärer. Jag till och med tackar dem för att de finns till och att jag fått äran att träffa dem. Jag hoppas vid min Gud att jag får vara kvar där på timmar.

Har som vanligt sovit över hos pappa och Lucja i helgen och i lördags när jag gick hem på delad tur var hela klanen Nowakowska-Lau där.V i  grillade och åt god bläbärspaj, närmare bestämt 3 stycken olika. Vi kan äta i vår familj och det är inte undra på att man går upp i vikt igen.

Sen som vanligt upp vid 6 idag, trodde jag. . .brukar nämligen försöka vara där vid halv 7. Kommer upp och stackars nattpersonalen undrade vad jag gjorde där vid halv 6 på morgonen, Light dement och usel på att kunna klockan tydligen. Det ordnade sig trots allt, klädde om, drack kaffe och läste bok. När jag sen kom hem till pappa vi 2-tiden la jag mig och sov i 1,5 tim och sen var det bara att börja om igen. . .med att äta. . . Huhh.

Ringde Agnes på hemvägen som berättade om den fina kommentaren jag fått om min blogg, och även Agnes var inräknad bland dem. Kuuul, Nice!

Fick mig en pratstund med Adde eftersom även han hade mycket att berätta om sin helg och festen han var på i fredags.Känns skönt att vara hemma ett tag, känns som om allt bara kretsar kring jobbet just nu.  Jag har ett vikariat på 75% men det har visst råkat bli 120%. Kör hårt i 2 veckor till, sen Malmö se upp, då kommer singelmormor!

2 kommentarer:

sandra sa...

Hej min älskade gamla granne! Vad kul att du börjat blogga, du är redan inlagd på mina favouriter. Inga dåliga ord där du....jag är allt lite stolt över dig. Men nu ÄR det snart dax för lite kaffe o prat om våra forna upptåg. Kram på dig Lausan o all lycka till dig.
VI SES SNART./ Sandra

Anonym sa...

Tackar! Kan du skicka din e-mail adress? Kramar Anneli

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: