tisdag 14 juli 2009

En härlig tisdag i Juli

Jobbade bara på halvfart idag, mellan 7 och 12. Var på Apoteket och köpte värkplåster till min ömmande axel, men enligt boken “kroppen talar till dig” står det för att jag är känslomässigt tyngd och att jag ska tillåta andra att leva sina egna liv och göra sina egna misstag. Låter som det stämmer faktiskt. Tar också åt mig och grunnar för mycket.

Skulle lägga mig i solen idag tänkte jag men den försvann, som vanligt. Adde var ledig så vi körde upp till Broakulla. Gosade med min lille gullebulle och var ute och gick en lång runda för att han skulle sova en stund, men tydligen såg jag rolig ut för han bara jollrade och gäspade, men till sist somnade han. Var inne hos mor och Arne också och drack det sedvanliga kaffet. Agnes och Simon bjöd på middag och sen körde vi hem. Längtar tills de flyttar till Kosta, så att jag får rå om min svärson riktigt ordentligt! Stackaren, han jobbar säkert över så mycket han bara kan, antar jag.

Dagens ord har jag hämtat ifrån boken “En stråle av ljus” av Danielle Steel. (Tar upp sånt som jag ofta tycker stämmer på mig själv, eller är tänkvärt)

Ibland tycker man att man arbetat hårt med sig själv och att det har hänt så mycket med en själv, men tycker inte att det hänt så mycket med människorna i sin omgivning. Man kanske har för höga förväntningar på andra. Men man har kommit in i en ny fas av sitt liv och har förändrats både i tanke och själ. Man ska ha tålamod och inse att livet är en uppförsbacke, varje dike du ramlar ner i gör dig starkare och det kommer hela tiden nya utmaningar. Ju bättre man arbetar uppåt ju längre kommer man fram och det är bara Du själv som kan hälpa dig med det.

Fanken, vad klokt!

Nehej, hopp in i duschen och sen blir det bingen! NICE!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: