onsdag 22 juli 2009

Onsdag den 22e juli

Har haft lyxturen idag, , jobbade bara till 12. Körde hem värmde på middagen, tvättade, duschade och vilade en stund. Blev inbjuden till min 90-åriga granne på kaffe, hon tycker att vi träffas så sällan nu för tiden. Försöker ursäkta mig att jag jobbar mycket och det gör jag ju.. Sen kom Agnes, Simon och lille Liam. Vi åt och jag gjorde en marängswiss till efterrätt. Liam var trött så de körde hem vid 7-tiden.

Har fått uppmuntrande ord idag från en pensionär, hon tittade på mig och sa, – Jag tycker om dig, och jag svarade att jag tyckte om henne med. Så sööööt! Vilken värmande kärlek. Känns äkta rakt igenom. Det här jobbet har som sagt byggt  upp mitt självförtroende och det är ändå lätt att tänka sig in i den situationen de befinner sig i, men man kan ändå inte se sig själv så gammal som 90. Jag kunde i och för sig inte se mig som 40 år heller, med man, villa, barn och vovve och det stadiet är man ju också ute ur. Nu är man ju som en tonåring igen, singel, sommarjobb och plugg. Inte lätt att veta vad man ska bli när man vuxit upp, men det kommer jag väl aldrig att göra. En mormor med piercing, tatueringar och en massa hål i öronen. Men varför ska jag ta bort allt det jag gjorde som yngre bara för att jag nu är äldre, är trots allt samma person med lite andra värderingar på livet och kärleken. Har också samma drömmar, nej förresten, bättre drömmar om en MAN i mitt liv, en Corvette och att vara ekonomiskt oberoende och att kunna se sig om i Världen.

Ja, snart kommer min inneboende hem från jobbet, Mike ifrån Växjö och då ska tant Anneli lägga Tarot för honom. Om han vill och vågar. . .

Imorgon ska jag jobba delad dag 7-12 och sen 16.00- 21.00 så imorgon blir det inget bloggande för min del. Fantastiskt egentligen, för ett år sedan skulle jag inte kunna tänka mig att ta i en dator och än mindre försöka, rädslan? Oförstående! Varför? Vilken mening? Men nu kan jag inte tänka mig en dag utan att skriva. Tack, min Agnes för att du blev arg på din mamma och tvingade henne att skriva av sig! Tack för att du tröttnade på mitt tjatande om T . . . . och att du vågade säga det! Kram

2 kommentarer:

Agnes sa...

Det är tur du har mig, mamma! Kram

Anonym sa...

Självklart! Vad skulle jag ha gjort utan min goa kloka dotter

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: