tisdag 28 juli 2009

Ännu en trevlig tisdag

Undrar ibland om tisdagen är min lyckodag eftersom  alla tisdagar har varit så roliga hittills, beror kanske på att jag är född en tisdag?

Svaret på gårdagens fråga: Vad betyder // i en bloggadress? Jo, slasch, slasch ,vad det nu betyder? Agnes tycker jag är lika teknisk som en isbjörnsröv, vad det nu har för innebörd!?

Har jobbat 5 timmar idag, lite lagom för en mormor. Körde sen in till Växjö för jag hade tid hos min diabetessköterska Anette. Konstigt, hon trodde också att jag var förälskad, tyckte jag var så pigg och glad. NEJ, jag är ju inte det. Kanske har jag bara blivit förälskad i Livet? Äntligen isåfall!

Körde sen hem till min gamla kompis Anette (Elmgren) som bor i stan och där blev jag bjuden på en fantastiskt god blåbärspaj, kul att träffas igen efter så lång tid, sen kom även Berit, hennes mamma som jag inte heller träffat på länge och jag  fick jag träffa två av hennes barn. Jösses så stora de blivit och de är så vackra!

Körde mot Lessebo vid kvart i 3, svängde in och tog en cig med Anita i kiosken, klippte mig hos Lena och sista stoppet blev på Apoteket. Där mötte jag en gammal pojkvän jag inte sett på 24 år och han hade samma fina leende än idag, fin på andra sätt också faktiskt men så fruktansvärt gift.

Var hemma här ca 17.00 och dammsög efter kattf-n som tydligen har lim under tassarna för där sitter visst ett helt sjok med kattsand som sprids i hela lägenheten, jag slingade håret, köpte färdigmat igen eftersom jag är för lat för att laga mat . Agnes och mormors lilla pussgurka tittade förbi i ca 3  minuter för att hon skulle hämta något hon glömt igår, helt OK för jag hann pussa på honom mycket och han ler så gott när han ser mormor, kanske för att jag hade slinghättan på mig?

Dagens ord på vägen: Ha tro och tillit på att allt ska ordna sig, så blir du hjälpt!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: