söndag 12 juli 2009

Söndag

Steg upp vid 8 idag. Åt en enkel frukost och fixade. Senare stack Adde till jobbet och jag själv dammsög och renbäddade uppe till min nya inneboende, en kompis till Adde som ska jobba på Outleten. Duschade och snackade lite med min kompis Inger och samtidigt ringer det på dörren, vem där? Jo, en annan Inger ifrån Skruv. Vi fikade och snackade och sen ville hon bjuda på pizza och det tackade man ju inte nej till. Var inne på outleten och inne på Kosta hotell och kollade. Wow, vilket ställe! Tog sen en fika ute i solen och gick vidare till lampaffären där jag köpte en bordsfläkt. Åkte vidare hem hit och satt och snackade ytterligare en timme.

Många frågar mig varför jag går ut och bloggar så att alla kan läsa om mig, varför inte? Har inget att dölja, men som de säger är det bloggarna som vältrar sig i självömkan, här kan man skriva av sig och det är ju frivilligt att läsa!

Har även kommit in i en period där jag läser om hemska fäder och uppväxter, tittar på självporträtt av Elvis och Jonny Cash, ett bra sätt att förstå att det finns dom som haft det värre och att mina problem är “Nada”. Pengar får en bara att börja knapra piller(som om jag inte redan gör det) och supa för att dränka sina sorger. Men skiten flyter så det är väl tur att man inte gör det för ofta då. Acceptera dina fel och brister och våga erkänna dina misstag, så enkelt är det. Ha ha.

Väntar nu på att min son ska komma hem från jobbet så att vi kan snacka en stund, tror jag ska ta och ringa min dotter också. Tar mig nog en tidig nattning eftersom jag har en 46 timmars vecka framför mig. Tur att nån kan och vill jobba!

Citat:

“Jag vet inte vad det är för fel på mig, men sjuk är jag och läkaren hittar inga fel på mig”. Daaaa!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: