torsdag 30 juli 2009

Trött, tröttast

Drog i väg till Skruv igår morgon 06.00 och gjorde mitt 10-timmars pass. Ihalvlek körde jag hem till pappa och Lucja som hade lagat en mycket god middag, jösses är det undra på att man går upp i vikt igen? Mat! Ingen ny kärlek! Shit! Var sen ute i solen och passade på att plocka av några av deras fina krusbär på grund av att jag är för lat för att odla nåt själv antagligen och för att jag blev sugen på krusbärskräm, ett barndomsminne! Duschade och sen var det dags för mer svullande, paj med vaniljsås, började sen jobba vid 4 igen.

Hade kris på jobbet igår, för lite personal och en sjuk liten gumma och man fick stressa som bara den, tror aldrig att mina gamla ben har sprungit så fort förut och att företagsbilen har blivit körd så fort heller för den delen. Fick sluta en halvtimme tidigare, 20.30 och körde sen hem till det andra hemmet. Pappa och jag tog oss faktiskt en grogg och det susade till lite i skallen, behövde ingen imovane den kvällen, men på det viset kan man ju inte leva jämt.

Idag har det också varit stressat på jobbet och jag har varit kollosalt trött idag, och den fantastiska Veronica bytte schema med mig så att jag kunde sluta vid ett. Har varit många känsliga och jobbiga situationer och nu vet jag ju att jag bara har en dag kvar att jobba, kanske  har jag redan börjat slappna av?

På hemvägen var jag inne på “gröna skylten”, bra att ha grejor, Apoteket-igen och sen var jag och fixade blommor till Manses begravning. Packade upp allt när jag kom hem, vattnade som var onödigt eftersom det sen kom en skur, åt och sen. . . sköna soffa, sov ca 1,5 timme och drömde om Eva Kåberg, varför nu det? Packade om igen, åt chili con carne. . . . och nu sitter jag här igen.

Har nu bara 4 dagar kvar tills vi åker till Malmö men får packa 2 ggr innan måndagen, mycket att stå i! Och väl är väl det!

Har nu snackat med min vän Inger, ska slappa framför tv-n och umgås med min son-

Dagens ord: Behandla andra som du själv vill bli behandlad! Inte lätt!

2 kommentarer:

Simon sa...

nu är det ordnat så nu kan du ställa fram stråhromen igen.

Anonym sa...

Men tack för det min svärson!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: