tisdag 7 juli 2009

Tis 7e juli. Jacksons minnesdag

Igår före jobbet var jag i Lessebo och köpte blommor till Gulli, var på apoteket, 67 före i kön och personalen pratade om sin semester och drog ut på tiden ännu mer. Var hos Mia och åt god jordgubbspaj med grädde. Mia och Ann var i städtagen, skulle rensa ut en hel vind, synd att man inte hann kolla igenom lite själv bara.

Idag har jag jobbat 7 tim, hem och handlade lite mat. Fick äntligen min goa massageapparat på posten, den jag leker med en halvtimme om dagen. Hoppas man får mycket goa muskler över magen, ingen annanstans om du trodde det. Sov en halvtimme, dammsög och diskuterade pelargonier med min snart 91-årige granne. Fick skylla på att jag skulle äta kvällsmat annars hade jag nog fått höra sannsagan om värmemaskinen för 7011e gången.

Har tittat lite på Michael Jacksons minnesshow ikväll, bölade givetvis som ett barn av alla kloka ord människor säger om honom. . . NU! Han hade nog behövt höra allt det här innan, stackarn men visst var han ett geni! Deras präst sa om Michael: Det var inte Du som var konstig, det är världen omkring Dig som är konstig. Märkligt, de orden tog jag till mig, när man i ögonvrån kan känna och se med menande blickar om vad de tycker om en. Frågande, menande eller också är det väl jag som är paranoid. Tror att jag valt helt rätt ämnen att läsa, samhällspsykologi och beteendepsykologi, men som Mia sa, man kanske blir helt knäpp av det, men då passar det ju mig, för det är jag ju redan. Oj, vilken inställning jag har till mig själv då! Dåligt självförtroende?

Sonen kom hem ikväll vid halv 9, han jobbar också hårt den grabben, men ska han bli den nya Ramsey så gäller det att ligga i.

Snart ska jag slänga mig i bingen och läsa en god bok, drömma om min avstyckade gård på landet och min röda Corvette, Natti natti!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: